Information
Code | EFMS013 |
Name | Child Psychology |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Course Goal
In this course, it is aimed for students to learn the developmental characteristics of children between the ages of 0-12 and to recognize the adaptation problems frequently seen in this age range.
Course Content
Developmental stages of childhood, developmental characteristics according to age, childhood adaptation problems, parent-child relationships.
Course Precondition
There are no prerequisite courses.
Resources
Savi-Çakar, F. (2022). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Pegem Akademi
Notes
Aslan-Gördesli, M. Çelik, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Nobel
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the principles of development |
LO02 | Explains the developmental characteristics of the 0-2 age period. |
LO03 | Explains the developmental characteristics of the 2-4 age period. |
LO04 | Explains the developmental characteristics of the 4-6 age period. |
LO05 | Explains the developmental characteristics between the ages of 6-12. |
LO06 | Knows the adaptation problems of childhood. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic principles of development | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Prenatal factors affecting development | not | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Postnatal factors affecting development | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Developmental characteristics of the 0-2 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Developmental characteristics of the 2-4 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Developmental characteristics of the 4-6 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Developmental characteristics of the 6-12 age period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Mid-Term Exam | ||
9 | Common causes of childhood adjustment problems | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Anger disorder | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Anxiety disorder | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Enuresis and encopresis | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Lying and stealing | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Childhood depression | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Peer bullying | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Term Exams | preparation for lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | preparation for lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 8 | 4 | 32 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 90 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,60 | ||
ECTS | 4 ECTS |