TB041 Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mer`a Kültürü

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB041
Ad Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mer`a Kültürü
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; tropik ve subtropik bölge meralarının özellikleri, kullanım ve geliştirilme prensipleri ile ilgili bilgi vermektir

Dersin İçeriği

Tropik ve subtropik bölgelerde çayır-meraların hayvansal üretim başta olmak üzere, çok yönlü ve çok amaçlı kullanım teknikleri, çalı ve ağacımsı bitkilerden yararlanma ve bunların kontrol altına alınma yöntemleri, yapay meraların kurulması ve tropik ve subtropik bölgelerde kullanabilecek karışımlar, tohumların ekime hazırlanması, hayvansal üretime yönelik özel otlatma sistemleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hatipoğlu, R. 2016. Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mera Kültürü ders notları

Notlar

Chessmore, R. A. 1979.Profitable pasture managemenet. Interstate Printers and Publishers,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tropik ve subtropik bölgelerdeki meraların ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Tropik ve subtropik bölge meralarının vejetasyon yapısı hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ03 Tropik ve subtropik bölge meralarının idare ilkeleri hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ04 Tropik ve subtropik bölge meralarının ıslahı konusunda temel bilgilere sahiptir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekosistem olarak meralar Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tropik ve subtropik bölgelerde mera vejetasyonu ve vejetasyonun ekolojik faktörlerle ilişkisi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri I : Otlatma mevsimi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Uygun Hayvan çeşidi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Üniform Otlatma Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Otlatma kapasitesi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tropik ve subtropik bölge meralarında otlatma sistemleri Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tropik ve subtropik bölge meralarında mera ıslahı I: Yabancı ot Mücadelesi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gübreleme Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tohumlama Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Suni mera tesisi Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tropik ve Subtropik bölgelerde mera ve yembitkileriI I: Buğdaygiller Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Baklagiller Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Diğer familyalardan bitkilert Kaynak kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS