AR247 Sümer-Akad Arkeolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR247
Ad Sümer-Akad Arkeolojisi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Bu derste Mezopotamya'daki Cemdet Nasr, Erhanadanlar, Akad ve III:Ur dönemlerinin her yönüyle anlatılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mezopotamya'nın Eski Tunç Çağı kültürlerinin tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders materyali

Notlar

Selz,G.J. 2020, Sümerler ve Akadlar, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Tunç Çağı Mezopotamya uygarlıklarını tanır
ÖÇ02 Geç Uruk ve Cemdet Nasr dönemlerinin sosyo-kültürel konularında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Geç Uruk çağlarının din, siyaset ve ekonomik özelliklerini tartışır
ÖÇ04 Erhanedanlar döneminde Sumer uygarlığının tüm özelliklerini tanımlar
ÖÇ05 Erhanedanlar dönemi yerleşimlerinin yerleşme modellerini tartışır
ÖÇ06 Mezopotamya'ya gelen Akadları tanımlar
ÖÇ07 Akad kültürünün tüm özelliklerini tanımlar
ÖÇ08 III.Ur döneminde tekrar Sumer uygarlıklarının dinamiklerini tartışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Uruk çağı ve özellikleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Geç Uruk Çağında ekonomik sistem Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Geç Uruk çağının eserleri Verilen yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cemdet Nasr dönemi siyasi tarihi ile kültür tarihi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Cemdet Nasr dönemi dini ve krali mimarisi Konuyla ilgi yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Cemdet Nasr döneminde sanat Bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Erhanedanlar dönemi siyasi tarihi Yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erhanedanlar döneminde tapınak mimarisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Erhanedanlar dönemi sarayları ve sanatı Okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Akad kralları ve Akadların kuruluşu Okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Akad ekonomisinin ana kaynakları Ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Akad mimarisi ve sanat eserleri Kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 III.Ur dönemi siyasi tarihi Ödevlerin son kontrolleri ve eksik yayınlara yönlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 III.Ur döneminde mimari ve sanat eserleri Ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS