AB405 Sporda Teknik Taktik Öğretim İlkeleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB405
Ad Sporda Teknik Taktik Öğretim İlkeleri
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN


Dersin Amacı

Sporda teknik ve taktik konusunda temel aşamaları ve dönemleri ile igili, spor branşlarında öğretim ilkeve prensipleri hakkında bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

teknik ve taktik öğretim ilke ve prensibleri ile öğretim aşamaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Rainer Martens. Successful Coaching. 2021

Notlar

Özer S. Özer K. (2021)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teknik beceriler ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ02 Taktik beceriler ile ilgili tanımları açıklar
ÖÇ03 Spora özgü temel hareket ve özelleşmiş hareketler arasında bağlantıyı kurabilir
ÖÇ04 Taktik gelişime uygun hareket programları tasarlar
ÖÇ05 Teknik ve taktiği geliştirici zihinsel tasarlama unsurlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Teknik beceriler ile ilgili kavramlar Araştırma Literatür Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Taktik beceriler ile ilgili tanımlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Teknik Becerilerin Öğretilmesi Literatür Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Zihinsel tasarlama, soyutlama kuralları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Teknik öğretimin aşamaları- ilşkilendirme ve otomatik aşama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Zihinsel- uygulama ve otomasyon aşamaları Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Tekniğe giriş-gösteri-açıklama-uygulama- hata düzeltme Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar ön test Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Taktik becerilerin öğretilmesi Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Zihinsel tasarlama, sezinleme, antipasyon Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Taktiğin sınıflanması Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Taktik uygulama aşamaları Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Taktik eğitimin bileşenleri Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap
14 Sportif Müsabaka Organizasyonu ve Yöntemi Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
15 Teknik- Taktik Öğretim Metodları Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Test Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Test Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 67
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,68
AKTS 3 AKTS