AB406 Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Voleybol)

7 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB406
Ad Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Voleybol)
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN


Dersin Amacı

Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu, Prof. Mark Tennant

Notlar

www.tvf.org.tr, TVF Talimatnamesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ04 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ05 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ06 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ07 Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ08 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ09 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp bilgilerinin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Kamp programları ve planlaması Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Maç analizleri Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Dönem raporlarının sunulması Haftalık raporların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem raporlarının sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem raporlarının sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 180
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,20
AKTS 7 AKTS