ILT120 Psikolojiye Giriş

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILT120
Ad Psikolojiye Giriş
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Deniz KONAÇ


Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere psikolojinin önemli konuları hakkında genel bir çerçeve sunmak ve onların bu konuda bir alt yapı oluşturmalarını sağlamaktır. Derste, psikolojideki önemli alanlar, kuramlar, araştırma yöntemleri ve bazı önemli araştırmaların bulguları incelenecek, bunların gündelik hayata nasıl uygulanacağına bakılacaktır. Psikoloji, insan zihnini konu edinen bir çalışma alanıdır. Dolayısıyla, düşüncelerimiz, duygularımız, alışkanlıklarımız ve davranışlarımız dersin odak noktasında olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde;Transaksiyonel analizi, Empati kavramı ve iletişimde uygulanma ilkelerini, Aktif dinleme ve kendisini ifade etme becerileri, Kişiler arası iletişimde yer alan psikolojik süreçleri, Ben Dili Mesajları, Çatışma Çözmede Etkin İletişim gibi konular yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

R. J. Gerrig & P Zimbardo. (2012). Psikolojiye Giriş Psikoloji ve Yaşam. (19. Basım). (Çev. G. Sart). Ankara: Nobel Yayınevi

Notlar

Dersin başka kaynağı yok.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikolojide temel kavram ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
ÖÇ03 Günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir.
ÖÇ04 Psikolojinin tarihsel temellerini ve ilgili teorileri açıklar.
ÖÇ05 Sosyal bilimler alanında etik kavramının önemini aşinalık kazanır.
ÖÇ06 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ07 Psikolojik danışma sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
ÖÇ08 İnsan beyninin nasıl çalıştığını, genetik faktörlerin neler olduğunu ve bunların insan davranışları üzerine etkisini açıklar.
ÖÇ09 Bireyin çocukluktan yaşlılığa gelişim süreçlerini takip ederek açıklayabilir.
ÖÇ10 Duygusal farklılıkarı ve algısal değişiklikleri açıklayabilir.
ÖÇ11 Temel motivasyon teorilerine dair fikir yürütebilir.
ÖÇ12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
ÖÇ13 Normal dışı özellikler gösteren bireylere uygulanabilecek tedavi yöntemlerine ilişkin fikir yürütebilir.
ÖÇ14 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
ÖÇ15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji ve Yaşam: Giriş Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Psikolojide Araştırma Yöntemleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Kökenleri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
4 Duygulanım ve Algı Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Zihin, Bilinç ve Değişen Durumlar Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim
6 Öğrenme ve Davranış Analizi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Bellek Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilişsel Süreçler Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
10 Zeka ve Zeka Ölçümü Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Yaşam Süresi Boyunca İnsan Gelişimi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Motivasyon Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim
13 Duygu, Stres ve Sağlık Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 İnsan Kişiliğini Anlama Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Genel Bakış ve Değerlendirme Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS