ÇM009 Sürdürülebilir Enerji ve Cevre

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM009
Ad Sürdürülebilir Enerji ve Cevre
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU


Dersin Amacı

Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek. Sürdürülebilir çevre bağlamında yaşam boyu öğrenim prosesini başlatmak.  Bir yandan dünyanın kaynaklarını korurken diğer yandan enerji ile alakalı faydaları uygulamaya koymak. Farklı teknoloji ve politikaların güçlü ve zayıf yönlerini tartışmak. Sürdürülebilirlik modellerini kısıtları göz önünde bulundurarak eleştirmek .Sürdürülebilirlik modellerinde kullanılan ölçütleri değerlendirmek ve hesaplamak. Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi, enerji sistemleri, enerji ve ekonomik büyüme, enerji talebi ve enerjinin korunması, uluslararası enerji pazarları, ulusal bir enerji politikasının belirlenmesi, amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, enerji maliyetleri ve tarife programları, enerji ve enerji kaynaklarının elde edilmesi, stratejik enerji planı geliştirme, enerji hesaplamaları, enerji tüketim analizi, enerji tüketimini ölçme ve değerlendirme araçları, mühendislik ekonomisi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek. Sürdürülebilir çevre bağlamında yaşam boyu öğrenim prosesini başlatmak
ÖÇ02 Bir yandan dünyanın kaynaklarını korurken diğer yandan enerji ile alakalı faydaları uygulamaya koymak. Farklı teknoloji ve politikaların güçlü ve zayıf yönlerini tartışmak.
ÖÇ03 Sürdürülebilirlik modellerini kısıtları göz önünde bulundurarak eleştirmek .Sürdürülebilirlik modellerinde kullanılan ölçütleri değerlendirmek ve hesaplamak. Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi,
ÖÇ04 Sürdürülebilirlik kavramı ve kaynakların sürdürülebilirliği üzerine bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 enerji talebi ve enerjinin korunması Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 uluslararası enerji pazarları Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 ulusal bir enerji politikasının belirlenmesi, enerji tasarrufu araştırma ve inceleme yöntemleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 atık ısı geri kazanımı Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 ısı yalıtımı, enerji ve kütle denklikleri, yakma yöntemleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Türkiye nin enerji durumu Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 enerji ihtiyacı, Türk sanayisinin yapısı, enerji tüketimi Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 enerji tüketimi ve enerji tasarrufunun önemi, Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, enerji maliyetleri ve tarife programları Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 sürdürülebilir çevre örnekleri Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sürdürülebilir çevre örnekleri-2 Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sürdürülebilir çevre örnekleri-3 Ders Notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS