EFGZ202 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ202
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Melek Merve YILMAZ


Dersin Amacı

Topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmak. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmak. Panel, konferans, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere dinleyici, konuşmacı veya organizatör olarak katılmak. sosyal sorumluluk çerçevesinde farklı projelerde gönüllü olmak. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.

Notlar

Kuzucu, K., Kamer, T. (Ed.) (2011). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ03 Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
ÖÇ05 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi. Uygulama planlama sürecine hazırlık Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Uygulama planlama süreci Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Uygulama planlama süreci-II Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-I Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-II Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve paylaşma-III Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve sunum Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Uygulama sürecinin planlanması, uygulama ve sunum-II Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Uygulama sürecinin değerlendirilmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 21 21
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS