ANA630 Nörokinezyolojik Anatomi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ANA630
Ad Nörokinezyolojik Anatomi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı

Hareketin kontrolünde yer alan nöral yapıların ve işleyişin, en basit hareketlerden üst merkezler tarafından denetlenen hareketlere ve emosyonel-bilişsel- davranışsal örüntülere kadar olan entegrasyonundaki etkisinin anlaşılması için nöroanatomi, kinezyoloji ve davranış bilimleri arasındaki disiplinlerarası ilişkileri değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Nöroanatomi, nöroloji ve kinezyoloji arasındaki ilişkiler. Ana konular: Suprasegmental organizasyon, sinir ağları (devreler), motor sistemin adaptasyonu, tüm vücuttaki dinamik ve postural reflekslerin entegrasyonu, PNF yöntemi ve hareket stratejileri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Dere F. Nöroanatomi ve Fonksiyonel Nöroloji B. Durgun. Nörokinezyolojik Anatomi Ders Notları (Ders slaytlarının basılı materyali)

Notlar

İnternet, Kütüphane veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hareketin sinirsel denetiminin genel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Sinir sisteminde segmental ve suprasegmental organizasyonu çözümler.
ÖÇ03 İnsanda basit ve karmaşık hareketin gelişimi ve transisyonel harekete geçişi kavrar.
ÖÇ04 Duyu-motor ilişkisini kurar.
ÖÇ05 Postüral ve dinamik refleksler bilgisini bütünleştirir.
ÖÇ06 Egzersizde nöromuskular yanıtları kavrar, PNF’u açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Sinir sistemindeki devreleri kinezyoloji ile ilişkilendirir.
ÖÇ08 Motor sistemin egzersize adaptasyonunu açıklar.
ÖÇ09 Otonom sinir sistemi organizasyonu ile hareket stratejilerini bütünleştirir.
ÖÇ10 Hareketin emosyonel, bilişsel ve davranışsal örüntüler ile ilişkisini kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hareketin sinirsel denetiminde genel ilkeler Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sinir sisteminin segmental organizasyonu Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sinir sisteminin suprasegmental organizasyonu Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İnsanda basit ve karmaşık hareketin gelişimi ve transisyonel harekete geçiş Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Duyu-motor entegrasyonu Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Postural refleksler Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Dinamik refleksler Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Egzersizde Nöromuskular Yanıtlar ve PNF Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Stereotip hareketlerin denetimi Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sinir sisteminde kinezyolojik denetimi sağlayan devreler Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hareket Koordinasyon Sistemleri Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Motor sistemin adaptasyonu Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Otonom sinir sistemi organizasyonu ve hareket stratejileri Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Hareketin emosyonel, bilişsel ve davranışsal örüntülerle İlişkisi Okuma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgilerin bütünleştirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS