TDE762 Halkbilimi Kuram ve Yöntemleri II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE762
Ad Halkbilimi Kuram ve Yöntemleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN


Dersin Amacı

Dünyadaki ve Türkiyedeki halkbilim çalışmalarının tarihçesi ve geçmişten bugüne halkbilim kuramlarının temel çalışma prensiplerinin günümüzdeki durumu bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Türkiyedeki ve dünyadaki halk bilimi çalışmaları, folklor kuramları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özkul Çobanoğlu-Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş

Notlar

Erman Artun- Türk Halkbilimi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağlam merkezli halk bilimi kuramlarını kavrar.
ÖÇ02 İşlevsel kuramın tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
ÖÇ03 Sözlü Kompozisyon Teorisinin tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendiririr.
ÖÇ04 Performans Teorisinin tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
ÖÇ05 Bağlam merkezli kuramlarla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir.
ÖÇ06 Tarihi-coğrafi Fin kuramıyla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir.
ÖÇ07 Psikoanalitik kuramla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir.
ÖÇ08 Yapısalcı kuramla ilgili yazılmış makale, kitap, tez vb. kaynakları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağlam Merkezli Halkbilimi Kuramları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İşlevsel Halkbilimi Kuramı, Teorik Zemin ve Tarihçe Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Malinowski ve kültür tanımı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Halkbilimini İşlevsel Çözümleme Modelleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Sözlü Kompozisyon Teorisi, Teorik Zemin ve Tarihçe Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 M. Parry ve A. Lordun Çalışmaları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Sözlü Kompozisyon Teorisine Yapılan Eleştiriler, Teorinin Bugünkü Durumu. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Performans Teorisinin Ortaya Çıktığı Teorik Zemin ve Tarihçesi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Performans Teorisine Göre Halk bilimini Analiz Modellleri. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 İcra, Metin Sözel doku ve Bağlam, İcra Olayı Tahlil Yöntemi. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulamalı Halkbilimi Araştırmaları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Ödev olarak hazırlanan kitap özetlerinin değerlendirilmesi 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS