EFMZ430 Teaching Practicum II

10 ECTS - 2-6 Duration (T+A)- 8. Semester- 5 National Credit

Information

Code EFMZ430
Name Teaching Practicum II
Semester 8. Semester
Duration (T+A) 2-6 (T-A) (17 Week)
ECTS 10 ECTS
National Credit 5 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ


Course Goal

Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.

Course Content

Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Course Precondition

Resources

Notes



Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar
LO02 3) Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır.
LO03 4) Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects. 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar. 3
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena. 5
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. 5
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8. 5
PLO06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art. 3
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving. 5
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills. 5
PLO09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively. 5
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques. 5
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management. 3
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any.
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can acquire self-learning ability. 5
PLO14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents. 5
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can improve themselves about the cultural and social aspects. 5
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They have the knowledge and skills required by the field of study. 5
PLO17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can apply the basic principles and general objectives of education. 5
PLO18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently. 4
PLO19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products. 5
PLO20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages.
PLO21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research. 5
PLO22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods. 5
PLO23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively. 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Derse Giriş Dersin amacını öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
2 Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme Okul deneyimine başvurma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Problem olan konuya karar verme Universite danışman hoca ile toplantı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Problemi detaylı rapor etme Universite danışman hoca ile toplantı
5 Problem ve çözümü konusunda okuma Kaynaklara ulaşma
6 Problem ve çözümü konusunda okuma Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Universite danışman hoca ile toplantı Kaynaklara ulaşma
8 Mid-Term Exam Kaynaklara ulaşma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Problem çözümü için eylem planı hazırlama Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Problem çözümü için eylem planı hazırlama Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Problem çözümü için eylem planı hazırlama Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Problem çözümü için eylem planı hazırlama Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Ders planı hazırlama Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Ders anlatma İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Dersin değerlendirmesi İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Term Exams Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
17 Term Exams Kaynaklara ulaşma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 8 112
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 14 14
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 24 24
Final Exam 1 64 64
Total Workload (Hour) 242
Total Workload / 25 (h) 9,68
ECTS 10 ECTS