Information
Code | YBS208 |
Name | Mobbing |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | 4. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN |
Course Instructor |
Prof. Dr. NİGAR YARPUZ BOZDOĞAN
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
How they should behave and raise awareness about legal rights against psychological harassment and terror in the workplace. To raise awareness on this issue
Course Content
Mobbing definition, which is the behavior of mobbing mobbing struggle to learn the methods and legal rights
Course Precondition
None
Resources
Çalışma Ortamında Psikolojik Taciz (Mobbing/Bullying) - İşyeri Sendromu Hüseyin GÜN 2010/04 2. Baskı, 346 Sayfa ISBN 978-975-6221-34-1.
Notes
Çalışma Ortamında Psikolojik Taciz (Mobbing/Bullying) - İşyeri Sendromu Hüseyin GÜN 2010/04 2. Baskı, 346 Sayfa ISBN 978-975-6221-34-1.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Learns the definition of mobbing at work. |
LO02 | Learn what mobbing behaviors are and learn how to behave in the face of any psychological pressure at work |
LO03 | Learn the personality traits of the person applying mobbing |
LO04 | Learn how to combat mobbing. |
LO05 | Learn how combat mobbing and learn to what is the legally right |
LO06 | Awareness is provided |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has advanced knowledge about management and leadership theories and concepts, sports organizations, problems, policies and historical processes in the field of sports management. | 3 |
PLO02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Has the ability to transfer information about the field of sports management to employees and colleagues. | 3 |
PLO03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Recognizes the sports facilities and technologies, follows their progress and uses information technology in accordance with the sport sciences. | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analysis the internal and external environment of sport organizations, solves its problems and makes decisions in accordance with the changing conditions. | 4 |
PLO05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uses sports culture, philosophy and organizational culture and ethical values in managerial processes. | 3 |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Determines organizational goals, objectives and strategies in the working environment. | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Applies technical, tactical and managerial skills of sports branches. | |
PLO08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Communicates effectively with professionals and stakeholders. | 4 |
PLO09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Conducts research and produces projects in the field of sports management. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has knowledge of general human anatomy, physiology and nutrition. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | It analyzes and effectively executes the relations with its stakeholders by applying the management functions of the organization and the institution. | 5 |
PLO12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Acts in accordance with ethical values in business and social areas. | 4 |
PLO13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Effectively uses computer programs related to information and communication technologies required by the field of Sports Management. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Mobbing definition and history | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Mobbing behaviors and examples-1 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Mobbing behaviors and examples-2 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Mobbing behaviors and examples-3 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Mobbing behaviors and examples-4 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Mobbing implemented those features and examples-5 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Mobbing implemented those features and examples-6 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Methods of combating Mobbing-1 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Methods of combating Mobbing-2 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Control methods and legal aspects of the Mobbing | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Legal size | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Mobbing notice Press | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | How to prove mobbing-1 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | How to prove mobbing-2 | Literature review, Press news | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 3 | 3 |
Final Exam | 1 | 4 | 4 |
Total Workload (Hour) | 63 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,52 | ||
ECTS | 3 ECTS |