UIN101 English I

2 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 1. Semester- 2 National Credit

Information

Code UIN101
Name English I
Semester 1. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (16 Week)
ECTS 2 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language İngilizce
Level Önlisans/Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Uzaktan Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ


Course Goal

After completing the course students should be able to: 1. 1. use everyday phrases and very basic phrases related to survival skills 2. 2. comprehend sentences and frequently used expressions in most common occasions in listening and reading texts 3. 3. use sentences and frequently used expressions in most common occasions 4. 4. introduce him/herself in social occasions in a relevant way 5. 5. ask and answer questions about personal details in social occasions in a relevant way6. 6. communicate on familiar and routine matters in social contexts 7. 7. describe his/her background, immediate environment and matters in written and oral form 8. 8. write short and simple paragraphs about various topics

Course Content

This course covers teaching of English grammar and English language skills reading, writing, listening and speaking at a basic level.

Course Precondition

None

Resources

English I Lecture Notes: Hayrullah ÖZEL

Notes

English I Lecture Notes: Hayrullah ÖZEL


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Uses the basic expressions used in daily life that will enable to maintain daily life.
LO02 Understands expressions and sentences that are frequently used in many contexts in listening and reading texts.
LO03 Uses expressions and sentences that are frequently used in many environments.
LO04 Introduces herself/himself appropriately in social situations.
LO05 Asks and answers questions about personal information in social environments.
LO06 Communicate on familiar and routine topics in a social context.
LO07 Expresses his/her past, close environment and events verbally and in writing.
LO08 Writes short and simple paragraphs on a variety of topics.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 5
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 5
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. 4
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Possessive adjectives; affirmative and negative statements and contractions Possessive adjectives; affirmative and negative statements and contractions Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 plurals with where questions; prepositions of place Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Personel pronouns; demonstrative pronouns in affirmative, negative sentences and questions Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 whose questions and answers Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Possesive adjectives in affirmative, negative sentences and questions; usage of demonstrative adjestives Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Quantifiers in affirmative, negative sentences and question Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Possessive pronouns in affirmative, negative sentences and questions Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Review of the previous subjects Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Telling the time and Time expressions; Present Continuous with Wh- questions Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Simple Present statements; affirmative negative and question forms Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Defining and using object pronouns in sentences Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Simple presents with Wh- questions amd answers Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 'there is' 'there are' statements Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Simple present with Wh- information questions Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Placement of adjectives after be and before nouns Students should review the subject of the previous week. Students should complete the assignments. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama
16 Term Exams Review of the previous subjects Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Review of the previous subjects Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 1 14
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 4 4
Final Exam 1 8 8
Total Workload (Hour) 54
Total Workload / 25 (h) 2,16
ECTS 2 ECTS