Information
Code | SD0357 |
Name | Movers to Science |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Course Instructor |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
To be informed about important scientists and studies
Course Content
Giving important information about the scientists.
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
Lesson Presentations
Notes
History of Science, Colin A. Ronan, TUBITAK Academic Broadcast
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | It identifies science |
LO02 | It define who can be called a scientist. |
LO03 | It obtain information about the source of science. |
LO04 | It have knowledge about the history of science. |
LO05 | It obtain information about the development of science from date to today. |
LO06 | It met scientists who have inventions in the field of their interests. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | What is science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Who is scientist | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | History of science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Revolution of science | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Biochemistry science in 19. century | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Biochemistry science in 20. century | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Important biochemistry scientists in the history. | Presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Mid-Term Exam | Homework | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Informations about a scientist 1 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Informations about a scientist 2 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Informations about a scientist 3 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Informations about a scientist 4 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Informations about a scientist 5 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Informations about a scientist 6 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Informations about a scientist 7 | Presentation of students | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Term Exams | Homework live performans | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 16 | 16 |
Total Workload (Hour) | 80 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
ECTS | 3 ECTS |