Information
Code | FDB838 |
Name | Curriculum Development in Religious Education |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
The course gives about information and evaluate about key elements of the curriculum development process in religious education and religious education curriculums.
Course Content
The course gives about the curriculum development process in religious education and religious education curriculums.
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi, Ankara 2017.
Notes
Hasan Şeker, Eğitimde Program Geliştirme, Anı 2019. Tuğrul Yürük, “Temel Dini Bilgiler Dersi ile DKAB Derslerinde İbadet Öğretiminin İçerik Açısından Karşılaştırılması”, Toplum Bilimleri, 2015, 9 (17), 223-249.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the concepts about the curriculum development. |
LO02 | Analyzes the curriculum development process in Religious Education. |
LO03 | Knows the understanding of Religious Education curriculums. |
LO04 | Evaluates Religious Education curriculums. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deepen the ability to use the basic concepts of the field in a specific area. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluates the literature in national and international level. | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes research in literature. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the equipments used in the studies in the field. | 1 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops research proposals based on the literature. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas related to the field. | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can do original research in the field. | 4 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Determines a topic from the proposals and develops a report on this topic. | 2 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discuss and present the research report. | 3 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Using individual and team work skills in national and international projects | 1 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doctorate proficiency exam can produce results from the sources obtained during the preparatory work. | 3 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interpret the acquired knowledge in written and oral form. | 3 |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Effective use of a foreign language to follow international literature in the field | 2 |
PLO14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | He / She knows the basic sources of his / her forehead to use in scientific studies. | 5 |
PLO15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can work independently and as a member of a team. | 3 |
PLO16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follow ethical rules | 5 |
PLO17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to follow the international literature related to his / her field in written and oral communication and to have foreign language knowledge. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic Concepts: Education, Instruction, Curriculum, Curriculum Development | Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, PegemA, Ankara 2015. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | The curriculum development process in religious education | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Objectives and Outcomes in Religious Education Program | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Content in the Religious Education Program | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Methods and Techniques in the Religious Education Program | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Measurement and Assessment Approaches to Religious Education Curriculums | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | The curriculum development approaches and Religious Education Curriculums | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | The curriculum approaches of Religious Education Curriculums I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | The curriculum approaches of Religious Education Curriculums II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Curriculum models of Religious Education | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Historical development of religious education curriculums in Turkey I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Historical development of religious education curriculums in Turkey II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | The evaluation of religious education curriculums in Turkey I | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | The evaluation of religious education curriculums in Turkey II | Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |