Information
Code | FDB811 |
Name | Foundations of Religious Education |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
The course gives information about individual, social, philosophical, legal and universal foundations of religious education.
Course Content
The subject of the foundations of religious education is discussed in terms of the developments in the world as well as the philosophical background in the direction of developments in Turkish education system.
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
Nurullah Altaş-İsmail Arıcı, Din Eğitimi, 48-80. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul.
Notes
Mualla Selçuk, Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri (Zihin Gelişimi Açısından Bir Deneme), Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 4, s. 145-158. Selçuk, Mualla. "Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?." Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2000): 207-225. Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, Adana 2015.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the individual foundations of religious education. |
LO02 | Knows the social foundations of religious education. |
LO03 | Knows the philosophic foundations of religious education. |
LO04 | Knows the legal foundations of religious education. |
LO05 | Knows the universal foundations of religious education. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deepen the ability to use the basic concepts of the field in a specific area. | 2 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluates the literature in national and international level. | 2 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Makes research in literature. | 3 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the equipments used in the studies in the field. | 1 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develops research proposals based on the literature. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas related to the field. | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can do original research in the field. | 4 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Determines a topic from the proposals and develops a report on this topic. | 4 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discuss and present the research report. | 3 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Using individual and team work skills in national and international projects | 2 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doctorate proficiency exam can produce results from the sources obtained during the preparatory work. | 4 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interpret the acquired knowledge in written and oral form. | 3 |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Effective use of a foreign language to follow international literature in the field | 1 |
PLO14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | He / She knows the basic sources of his / her forehead to use in scientific studies. | 5 |
PLO15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Can work independently and as a member of a team. | 2 |
PLO16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follow ethical rules | 5 |
PLO17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to follow the international literature related to his / her field in written and oral communication and to have foreign language knowledge. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic terms | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Reasons for Basing Religious Education and Teaching | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Historical background of religious education and teachings | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tavhid-i Tadrisat and religious education | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Theorical and conceptual background of religious education | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Human aspects of religious education | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Social aspect of religious education | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Legal aspect of religious education in West | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Some legislations about religious education in West | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Discussions about interpreting these legislations and their practices in West | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Some important court trials and verdicts about religious education in West | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Discussions about the legal aspects of religious education in Turkey | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Philosophical aspect of religious education | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Universal aspect of religious education | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 5 | 70 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 30 | 30 |
Total Workload (Hour) | 157 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,28 | ||
ECTS | 6 ECTS |