TDE752 Literary Currents in Ottoman Poetry II

4 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- . Semester- 2 National Credit

Information

Code TDE752
Name Literary Currents in Ottoman Poetry II
Semester . Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 4 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. HALUK GÖKALP


Course Goal

The aim of this course is to teach the definition of style,the style and the style differences at divan poem.

Course Content

The content of this course is the poets who have a style in Classical Literature, different between styles.

Course Precondition

None

Resources

Mine Mengi, (1985), Divan Şiirinde Rindlik, Ankara; Hüseyin Yorulmaz, Divan Şiirinde Nabi Ekolü (eski şiirde hikemiyat),Kitabevi Yay.,İstanbul, 1996, Atatürk Kültür Merkezi Yayını-Sayı:18, Türk Fikir ve Sanat Adamları Dizisi-Sayı:5, Ankara;

Notes

Mengi, Mine (1991), Divan Şiirinde Hikemi Tarzın Büyük Temsilcisi Nabi, Atatük Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu; Ali Fuat Bilkan, Nabi Divanı, MEB Yay., İst., 1997.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Learns the different literary styles at divan poem.
LO02 Knows the characteristics which produce different styles.
LO03 Knows the attorneies of different ecoles and styles at divan poem.
LO04 Distinguishes poems which are written with different styles: Aşıkane, şuhane, rindane, hikemi.
LO05 Knows the important characteristics of Rindane style and şuhane, rindane styles different and similar characteristics.
LO06 Knows the important characteristics of Hakimane style.
LO07 Compares the Hikemi, aşıkane, şuhane, rindane poems.
LO08 Evaluates texts in terms of various features.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Comprehends the historical and contemporary materials of Turkish Language and Literature with the help of scientific methods and theoretical knowledge.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the importance of the basic concepts of Turcology. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyzes language and literature materials with comparative methods. 2
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Study on literary texts with independent or group. 4
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Reaches reference sources related to the field. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the historical development process of Turkish Language and Literature. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the theoretical foundations of the relationship between literature, language and culture. 2
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates old and new texts. 5
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains intellectual accumulation related to the field. 4
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Supports the development of Turkology. 2
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the place of Turkish Language and Literature among the world languages and literatures.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains a philological and linguistic view.
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses scientific methods and philological information effectively in literary text analysis.
PLO14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the problems related to Turcology. 4
PLO15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gains communication skills on issues related to Turkology. 3
PLO16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analyzes the relationship between language, culture and literature.
PLO17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains the ability to transfer the acquired knowledge and knowledge. 3
PLO18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes scientific analyzes related to the field. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Evaluation of the literary styles. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Styles and schools(ecoles) at Divan poem Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Aşıkane and şuhane poem and the attornies of that style Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 The important characteristics of Rindane style and şuhane, rindane styles different and similar characteristics. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Attornies of Rindane style, text analysis Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Text analysis I Text analysis. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
7 Text analysis II Text analysis. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Mid-Term Exam Repeating the subjects described in the course notes and sources. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 The important characteristics of Hakimane style. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Attornies of Hikemi poem I Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Attornies of Hikemi poem II Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Comparison of the Hikemi, aşıkane, şuhane, rindane poems. Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Text analysis-III Text analysis. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Text analysis-IV Text analysis. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Text analysis-V Text analysis. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Term Exams Repeating the subjects described in the course notes and sources. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Repeating the subjects described in the course notes and sources. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 24 24
Total Workload (Hour) 88
Total Workload / 25 (h) 3,52
ECTS 4 ECTS