YLARKS702 Seminar

6 ECTS - 0-0 Duration (T+A)- . Semester- 0 National Credit

Information

Code YLARKS702
Name Seminar
Semester . Semester
Duration (T+A) 0-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 0 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Seminer
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

To provide the student with the ability to do academic work on a subject, to write articles and to make presentations.

Course Content

The content of the course is to evaluate the information obtained by scientific research methods, to prepare the results obtained in the form of articles and presentations.

Course Precondition

None

Resources

Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,

Notes

Related publications


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Know how to conduct scientific research
LO02 Recalls scientific research methods
LO03 Gain the ability to access the information they are looking for
LO04 Understands the ethical rules of publication
LO05 Gains the ability to make oral and written presentations
LO06 Reaches the competence to prepare a scientific article
LO07 Evaluates research findings
LO08 Defends the results of the research


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To have information about current research methods, to evaluate information 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to apply analytical methods 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to explain the results of information with information technology 5
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to do microscopic studies
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To gain the competence to work with people from different disciplines 2
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı To be able to participate in discussions about the archaeological findings and the formation of the archaeological lands in the excavation area and their relations with the environment 4
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği To be able to transfer the process and results of the studies to the researchers in different disciplines in national and international work environments. 3
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği To be able to make archaeometric measurements of archaeological finds from the excavation areas and the archaeo-environmental features of soils with the help of nature and science 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determination of the research topic Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Scientific Research Methods Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Article writing techniques Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Presentation techniques Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Literature research on the subject Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Reading sources related to the subject Articles related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Classifying the sources related to the subject Other scientific publications related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Taking notes from source information related to the subject Identification of resources related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 Writing sources related to the subject Collecting all resources Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Literature review on the subject Writing footnotes from books and articles Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Identifying the main and sub-topics of the topic Selection of main and sub-headings Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Writing the sections of the study topic Organization of reading texts for the main chapters Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Writing sub-sections of the study topic Organizing reading texts for sub-sections Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Reading parts of the text Checking the main chapters according to spelling rules Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Reading sub-sections of the text Checking sub-sections according to spelling rules Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final check of the text Organizing missing information of books, articles and other scientific publications Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Presentation and evaluation Finalization of the Study Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 5 70
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 5 5
Final Exam 1 15 15
Total Workload (Hour) 160
Total Workload / 25 (h) 6,40
ECTS 6 ECTS