Information
Code | BK520 |
Name | Using Computer and Programs in Phytopathology |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 4-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 4 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ALİ ERKILIÇ |
Course Goal / Objective
evaluation of phytopathology studies on computer
Course Content
Statistical analysis in phytopathology studies, visual presentation shapes, scientific thesis and article writing in computer
Course Precondition
None
Resources
Microsoft office internet resources
Notes
İltir, C., 2015. Excel for Everyone. Abaküs yayınları, Barkod9786059129237 Yaşar, E., 2015. Computer Hardware. 4. Baskı, Ekin Basım, Barkod9786053276432, 353s.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Use variance analysis programs |
LO02 | Draws graphics on computer |
LO03 | Uses visual presentation techniques |
LO04 | Writes scientific articles |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has knowledge on basic topics about general science, general agricultural engineering and plant production | |
PLO02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Knows the biology, ecology, systematics and control strategies of diseases, pests and weeds causing yield losses in plants | |
PLO03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Knows the identification and the biology of the diseases and how to control diseases,pests and weeds causing yield losses in plants in practice | 1 |
PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Comprehends the plant protection problems, gains the ability to solve the problems via scientific methods | 1 |
PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Obtains the skill to use a laboratory, analyzes and evaluates the results and prepares reports | |
PLO06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Decides to the most useful control strategy to cope with the plant protection problems and gets them to be used correctly | 1 |
PLO07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Has necessary knowledge to use the essential technologies, synthesizes them to prepare oral presentations | 2 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | By synthesizing basic and conceptual knowledge about plant protection, she/he gains the ability to develop her/himself in the field of science she/he wants to specialize in, within the framework of the professional qualifications she/he has acquired during her/his undergraduate education | |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | He/she can follow and elucidate domestic and international periodicals in the field he/she wants to specialize in. | |
PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Can present results of the scientific research as a report/thesis and produce scientific publications | |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | To be able to apply the knowledge gained on environmental/public health and biosecurity issues in relation to agricultural production. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 116 / 5.000 Çeviri sonuçları Reaches up-to-date resources on plant protection and field and gains the ability to use them for solving problems. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Develops skills in using laboratory methods and techniques | |
PLO14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Can contribute to the solution of social, scientific, cultural, and ethical problems in the field of plant protection. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Writing programs and text | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Use of arithmetic processors | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Analysis of variance with arithmetic processor program, 1 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Analysis of variance with arithmetic processor program, 2 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Graphic drawing shapes, 1 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Graphic drawing shapes, 2 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Drawing shapes of regression graphs | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | Preparing for the exam by working from the topics and presentations until the midterm exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Presentation techniques | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Transfer of visual data to written texts | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Preparation of scientific presentations | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Access scientific data from the Internet, 1 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Access scientific data from the Internet, 2 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Writes scientific papers using all data, 1 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Writes scientific papers using all data, 2 | Related topics in the course note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | prepare for the exam by working from course notes and presentations | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 4 | 56 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 4 | 56 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 28 | 28 |
Total Workload (Hour) | 152 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,08 | ||
ECTS | 6 ECTS |