BSB609

5 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code BSB609
Name
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. AHMET DOĞANAY


Course Goal

The main purpose of this course is identifying the appropriate multivariate statistical technique related to problems, entering the data appropriately and gaining skills to interpretate and present by analysing

Course Content

Assumptions of multivariate statistical techniques, Simple and multiple linear regression, Logistic regression, Two-way ANOVA for mixed measures, Multivariate ANOVA (MANOVA), Factor analysis,Discriminant analysis

Course Precondition

None

Resources

Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. vr Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Notes

Williams, F. (1992). Reasoning with statistics: How to read quantitative research. Fort Worth Philadelphia: Harcaurt Brace Javanovich College Publishers Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Identifies the appropriate multivariate statistical technique related to problems.
LO02 Enters the data appropriately.
LO03 Analyses the data appropriately.
LO04 Interpretates the finding appropriately.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains competence in sports sciences.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Specializes in the theory, concepts, principles and methods on which the basic subjects of sports sciences are based.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gain professional knowledge and skills to contribute to the development of sports in the areas of coaching, physical education, sports management, health, tourism and other sectors.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains the ability to work in interdisciplinary areas.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Follow the literature related to sports science at national and international level. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gain the ability to reach new syntheses by doing independent and original scientific research. 5
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students can share their knowledge and convey what they have learned.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students can use their knowledge and competence for the benefit of society within the framework of ethical principles.
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Define the problems of the field and produce analytical solutions. 4
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students can make original studies that can bring innovation to sports science. 4
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students will be able to follow technological developments in sports sciences and apply these developments in their field.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students can take part in projects in different fields of sports science and can approach the problems in a holistic manner.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Assumptions of multivariate statistical techniques Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Assumptions of multivariate statistical techniques 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Simple and multiple linear regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Simple and multiple linear regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Logistic regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Logistic regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Two-way ANOVA for mixed measures Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Midterm Exam Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Two-way ANOVA for mixed measures 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Multivariate ANOVA (MANOVA) Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Multivariate ANOVA (MANOVA) 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Factor analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Factor analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Factor analysis 3 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Discriminant analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Discriminant analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Final Exam and submission of homework Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 12 12
Final Exam 1 18 18
Total Workload (Hour) 114
Total Workload / 25 (h) 4,56
ECTS 5 ECTS