SFZ715 Seminar

3 ECTS - 0-0 Duration (T+A)- . Semester- 0 National Credit

Information

Code SFZ715
Name Seminar
Semester . Semester
Duration (T+A) 0-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 0 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

It is aimed to determine a research topic for the thesis study, to complete the literature research, protocol and experimental stages related to the subject and to bring the thesis study to a certain level.

Course Content

Detailed literature review and presentation on a given topic

Course Precondition

None

Resources

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notes

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 To be able to do the necessary research on the subjects related to the field.
LO02 Ability to synthesize and interpret information on subjects related to the field
LO03 Ability to present information about the field
LO04 To be able to present information about the field in a scientific framework


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the basic information about the field 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Performs a scientific study on its own 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interprets the results of the performed scientific study 4
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Make a report of the scientific study results 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Works in the laboratory and conducts research 3
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Have analytical thinking mechanism related to the field 4
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Achieves reliable information 5
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Creates and writes a research project 2
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Works according to ethical values and conducts research 5
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience 4
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Transfers the information effectively to the public
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Have the scientific thinking systematic about the profession


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determination of field topics-1 L,iteratüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Determination of field topics-2 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Determination of field topics-3 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Discussion of study topics-1 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Discussion of study topics-2 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Discussion of study topics-3 Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Clarification of the subject Literatüre review Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Theoretical and practical work on the determined topics-1 Literature review and application Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Theoretical and practical work on the determined topics-2 Literature review and application Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Theoretical and practical work on the determined topics-3 Literature review and application Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Detailing the presentation-1 Sampling Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Detailing the presentation-2 Sampling Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Detailing the presentation-3 Sampling Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 seminar presentation Studying Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS