Information
| Unit | INSTITUTE OF MEDICAL SCIENCES |
| PHYSIOLOGY (MEDICINE) (MASTER) (WITH THESIS) | |
| Code | SFZ715 |
| Name | Seminar |
| Term | 2022-2023 Academic Year |
| Term | Spring |
| Duration (T+A) | 0-0 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 3 ECTS |
| National Credit | 0 National Credit |
| Teaching Language | Türkçe |
| Level | Yüksek Lisans Dersi |
| Type | Seminer |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | |
| Course Instructor |
The current term course schedule has not been prepared yet.
|
Course Goal / Objective
It is aimed to determine a research topic for the thesis study, to complete the literature research, protocol and experimental stages related to the subject and to bring the thesis study to a certain level.
Course Content
Detailed literature review and presentation on a given topic
Course Precondition
None
Resources
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notes
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | To be able to do the necessary research on the subjects related to the field. |
| LO02 | Ability to synthesize and interpret information on subjects related to the field |
| LO03 | Ability to present information about the field |
| LO04 | To be able to present information about the field in a scientific framework |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the basic information about the field | 5 |
| PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Performs a scientific study on its own | 4 |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interprets the results of the performed scientific study | 4 |
| PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Make a report of the scientific study results | 3 |
| PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Works in the laboratory and conducts research | 3 |
| PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have analytical thinking mechanism related to the field | 4 |
| PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Achieves reliable information | 5 |
| PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Creates and writes a research project | 2 |
| PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Works according to ethical values and conducts research | 5 |
| PLO10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Systematically conveys the theoretical knowledge to the audience | 4 |
| PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Transfers the information effectively to the public | |
| PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have the scientific thinking systematic about the profession |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Determination of field topics-1 | L,iteratüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
| 2 | Determination of field topics-2 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 3 | Determination of field topics-3 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 4 | Discussion of study topics-1 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 5 | Discussion of study topics-2 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | Discussion of study topics-3 | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Clarification of the subject | Literatüre review | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | Theoretical and practical work on the determined topics-1 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Theoretical and practical work on the determined topics-2 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Theoretical and practical work on the determined topics-3 | Literature review and application | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Detailing the presentation-1 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Detailing the presentation-2 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Detailing the presentation-3 | Sampling | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 15 | seminar presentation | Studying | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
| 17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
| Final Exam | 1 | 16 | 16 |
| Total Workload (Hour) | 80 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 3,20 | ||
| ECTS | 3 ECTS | ||