Information
Code | CHH505 |
Name | Research and Statistics in Nursing |
Term | 2022-2023 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
The course aims to educate students on the basic statistical information used in the evaluation of research, the presentation of research and the use of computer programs in research analysis.
Course Content
As a course application, each student will plan, implement and evaluate an original research.
Course Precondition
none
Resources
Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012.
Notes
Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Reaches scientific knowledge and follows literature |
LO02 | Evaluate critically acquired knowledge and skills |
LO03 | Develops solutions based on evidence and research in the field |
LO04 | Have conceptual and practical knowledge about planning, stages, concluding and presentation of scientific research |
LO05 | Make decision ethically during a research on a related topic about health at all stages |
LO06 | Shares scientific ideas and solutions to problems in written form and orally |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To know the role and functions of surgical nursing, | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To know the physiological and pathological processes of the body and the pathological processes of surgical diseases, | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Having up-to-date information on diseases that require surgical intervention, | |
PLO04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Having the ability to analyze and interpret the information obtained, | 5 |
PLO05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Comprehensive planning and implementation of the perioperative care of a surgical patient, | |
PLO06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Expertise level knowledge gained in the field of surgical nursing reflect care, | |
PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Reflecting evidence-based practices to the care of surgical patients, | |
PLO08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Being a model for transferring innovative approaches in the care of surgical patients to colleagues and nursing students, | |
PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ability to work collaboratively within or between teams | 5 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | To be able to improve their knowledge about surgical nursing by using up-to-date national and international sources, | 4 |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ability to conduct original scientific research in the field of surgical nursing, | 4 |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Using databases and other information sources, accessing outputs reporting effectively and systematically, | 5 |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Being a pioneer in safe surgical practice, | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | To be able to use teaching skills that will respond to the educational needs of the surgical patient and caregiver family members. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | İntroduction to statistics | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Research Methods and writing technique | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Descriptive statistics | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Descriptive statistics mean, frequency and homework | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Differences among groups | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Differences among groups -II | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | interpretting Differences among groups hypothesis testing and homework | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | reading | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Correlation | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Analysis of variance | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Analysis of variance and homework | reading and homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Linear regression | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Logistic regression | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Summary regression and homework | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Summarizing Findings with Tables and graphs | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 6 | 6 |
Final Exam | 1 | 13 | 13 |
Total Workload (Hour) | 75 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,00 | ||
ECTS | 3 ECTS |