BSB609

5 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code BSB609
Name
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. AHMET DOĞANAY


Course Goal

The main purpose of this course is identifying the appropriate multivariate statistical technique related to problems, entering the data appropriately and gaining skills to interpretate and present by analysing

Course Content

Assumptions of multivariate statistical techniques, Simple and multiple linear regression, Logistic regression, Two-way ANOVA for mixed measures, Multivariate ANOVA (MANOVA), Factor analysis,Discriminant analysis

Course Precondition

None

Resources

Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Notes

Williams, F. (1992). Reasoning with statistics: How to read quantitative research. Fort Worth Philadelphia: Harcaurt Brace Javanovich College Publishers Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Identifies the appropriate multivariate statistical technique related to problems.
LO02 Enters the data appropriately.
LO03 Analyses the data appropriately.
LO04 Interpretates the finding appropriately.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Belirsiz Gains the ability to work in interdisciplinary areas. 4
PLO02 Belirsiz Gains professional knowledge and skills that will contribute to the development of sports in the fields of coaching, health, sports management, teaching skills in sports, tourism and other sectors.
PLO03 Belirsiz He/she specializes in the basic subjects specific to the field of sports sciences and the theories, concepts, principles and methods on which they are based.
PLO04 Belirsiz Gains competence in sports sciences.
PLO05 Belirsiz Follow the literature related to sports science at national and international level. 3
PLO06 Belirsiz Gains the ability to reach new syntheses by doing independent and original scientific research. 3
PLO07 Belirsiz She/he can share her knowledge and transfer what she has learned.
PLO08 Belirsiz They can use their knowledge and competencies for the benefit of society within the framework of ethical principles.
PLO09 Belirsiz Can define the problems of the field and produce analytical solutions.
PLO10 Belirsiz Can make original studies that can bring innovation to sports sciences. 2
PLO11 Belirsiz They can follow technological developments in sports sciences and apply these developments in their field.
PLO12 Belirsiz They can take part in projects in different fields of sports sciences and approach problems holistically.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Assumptions of multivariate statistical techniques Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Assumptions of multivariate statistical techniques 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Simple and multiple linear regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Simple and multiple linear regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Logistic regression Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Logistic regression 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Two-way ANOVA for mixed measures Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Midterm Exam Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Two-way ANOVA for mixed measures 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Multivariate ANOVA (MANOVA) Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Multivariate ANOVA (MANOVA) 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Factor analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Factor analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Factor analysis 3 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Discriminant analysis Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Discriminant analysis 2 Searching related sources. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Final Exam and submission of homework Exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 12 12
Final Exam 1 18 18
Total Workload (Hour) 114
Total Workload / 25 (h) 4,56
ECTS 5 ECTS