BED546

5 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code BED546
Name
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

To teach qualitative methods of accessing accurate data by providing students with the necessary tools to measure the world around them.

Course Content

To better understand the concept of qualitative and quantitative data, observe examples of specific datasets and how they can be described.

Course Precondition

none

Resources

RAŞTIRMA TASARIMI - Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları / RESEARCH DESIGNJohn W. Creswell, J. David CreswellQualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.

Notes

Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. Edam.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Student learns qualitative methods
LO02 Develop the ability to use qualitative methods in sports science research.
LO03 Scientific research skills increase
LO04 Students learn scientific analysis techniques


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student applies methods and techniques in the field of physical education and sports.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student analyzes and evaluates the data. 5
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student acquires basic professional knowledge 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student follows the literature on physical education and sports at national and international level.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student makes original studies in the field of physical education and sports. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student produces solutions for the shortcomings in the field. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student collects, analyzes, interprets and publishes the data related to physical education and sports within the framework of social, scientific and ethical values.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students gain the ability to work in interdisciplinary fields. 5
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student uses knowledge in practice.
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Students gain the ability to follow information in the field by using foreign language.
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal The student adheres to ethical principles.
PLO12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği The student gains basic knowledge about the field of learning.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 introduce course reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 what is qualitative research? Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Topics in qualitative research Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 sport in qualitative research Canan, K. O. C. A. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Qualitative in sport sciences Aksakal, N., & KIRKAYA, İ. (2013). Gömülü teori: spor bilimlerinde kullanılabilirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Qualitative in sport sciences1 Özdemir, A. (2021). Beden eğitimi ve spor alanında yapılmış nitel çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması (Master's thesis, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü). Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Content analysis Atalay, A. (2017). TÜRKİYE'DE SPOR YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARINDAKİ EĞİLİMLER: BİR İÇERİK ANALİZİ. Electronic Turkish Studies, 12(29). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Mid-Term Exam . Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 content analysis. Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Siyasal kitabevi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Semiotic CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 interview analysis. Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Method in qualitative research Çelik, H., Baykal, N. B., & Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Problems in qualitative research BALTACI, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Problems in qualitative research. Tekindal, M., & Şerife, U. Ğ. U. Z. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 153-172. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 presantation CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Term Exams . Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 12 12
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 12 12
Final Exam 1 18 18
Total Workload (Hour) 126
Total Workload / 25 (h) 5,04
ECTS 5 ECTS