Information
| Unit | POZANTI VOCATIONAL SCHOOL | 
| ACCOUNTING AND TAX APPLICATIONS PR. | |
| Code | MV-105 | 
| Name | Research Methods and Techniques | 
| Term | 2023-2024 Academic Year | 
| Semester | 1. Semester | 
| Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) | 
| ECTS | 4 ECTS | 
| National Credit | 2 National Credit | 
| Teaching Language | Türkçe | 
| Level | Ön Lisans Dersi | 
| Type | Normal | 
| Label | C Compulsory | 
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim | 
| Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. RESUL TELLİ | 
| Course Instructor | 
                                                
                                                    Öğr. Gör. Dr. Zeynep ALBAYRAK
                                                    (Güz)
                                                    (A Group)
                                                    (Ins. in Charge)
                                                
                                                 | 
                                
Course Goal / Objective
This course is student; To gain proficiency in research.
Course Content
Choosing Research Topics, Do a Resource Survey, Evaluation of Research Results, Converting Research Results to a Report, Presentation Preparation, Presentation.
Course Precondition
none
Resources
Scientific Research Techniques Textbook
Notes
Articles, biographies, books and reports in open access related to the research topic
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes | 
|---|---|
| LO01 | Analytical ability to think. | 
| LO02 | Has the ability to use vocational programs with the use of computer in accounting environment. | 
| LO03 | Identify the research sample. | 
| LO04 | Explains how to do learning and research. | 
| LO05 | Social competence is achieved. | 
| LO06 | Economic, social, cultural etc. He understands that he must develop himself in the fields. | 
| LO07 | It can make strategic decisions in busy working conditions. | 
| LO08 | Explains information sources and ways of reaching information. | 
| LO09 | Compares quantitative and qualitative research approaches. | 
| LO10 | Explains the rights and responsibilities of the researcher and research participant. | 
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level | 
|---|---|---|---|
| PLO01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Understanding the importance of social justice, environmental protection, occupational health and safety issues. | |
| PLO02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Analyzes economic transactions. | |
| PLO03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Having the ability to monitor the accounting practices and related legal regulations of businesses in different sectors (trade, bank, tax, insurance, etc.). | 1 | 
| PLO04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Evaluating the knowledge and skills acquired in the field. | 3 | 
| PLO05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Performing basic accounting operations through a package program. | |
| PLO06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Willing to work together. | 5 | 
| PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Analyzing the organizational structures of businesses. | |
| PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Observing professional ethical values. | |
| PLO09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Having basic professional foreign language knowledge related to the field. | |
| PLO10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Calculating the necessary numerical operations related to accounting. | |
| PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Managing accounting-related processes. | |
| PLO12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Understanding the importance of self-renewal consciousness according to changing conditions. | 3 | 
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods | 
|---|---|---|---|
| 1 | History of Science | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 2 | Main Features of the Research | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması  | 
                                
| 3 | research methods-1 | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması  | 
                                
| 4 | research methods-2 | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması  | 
                                
| 5 | Determining a Research Topic | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması  | 
                                
| 6 | Ways to Follow in Research Methods | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma  | 
                                
| 7 | Conducting Source Research | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması  | 
                                
| 8 | Mid-Term Exam | Lecture Notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Data Collection Techniques | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması  | 
                                
| 10 | Analysis of Data | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması  | 
                                
| 11 | Writing Reports in Research | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması  | 
                                
| 12 | Interpreting Research Results | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması  | 
                                
| 13 | Preparing a Research Presentation | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması  | 
                                
| 14 | Making a Research Presentation | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 15 | Making Student Presentations | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 16 | Term Exams | Lecture Notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Term Exams | Lecture Notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Assessment (Exam) Methods and Criteria
| Assessment Type | Midterm / Year Impact | End of Term / End of Year Impact | 
|---|---|---|
| 1. Midterm Exam | 100 | 40 | 
| General Assessment | ||
| Midterm / Year Total | 100 | 40 | 
| 1. Final Exam | - | 60 | 
| Grand Total | - | 100 | 
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) | 
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 | 
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 | 
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 | 
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 | 
| Final Exam | 1 | 24 | 24 | 
| Total Workload (Hour) | 88 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
| ECTS | 4 ECTS | ||