ARYS700 Seminar (Z)

6 ECTS - 0-0 Duration (T+A)- . Semester- 0 National Credit

Information

Code ARYS700
Name Seminar (Z)
Semester . Semester
Duration (T+A) 0-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 0 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Seminer
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

To provide the student with the ability to do academic work on a subject, to write articles and to make presentations.

Course Content

The content of the course is to evaluate the information obtained by scientific research methods, to prepare the results obtained in the form of articles and presentations.

Course Precondition

None

Resources

Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,

Notes

Related publications


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Know how to conduct scientific research
LO02 Recalls scientific research methods
LO03 Gain the ability to access the information they are looking for
LO04 Understands the ethical rules of publication
LO05 Gains the ability to make oral and written presentations
LO06 Reaches the competence to prepare a scientific article
LO07 Evaluates research findings
LO08 Defends the results of the research


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Develops the knowledge gained in the undergraduate education in the field of archeology at the level of expertise. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Have current information about the field. 5
PLO03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Explains the basic concepts related to archaeology. 4
PLO04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Conducts interdisciplinary research and analysis in the field of archaeology.
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uses the practical methods and techniques acquired in the field of archaeology. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Handles the information acquired in the field within the framework of ethical rules.
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Recognizes the cultures of Çukurova region. 3
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Defines the relations between Çukurova and the surrounding cultural regions.
PLO09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Explains the cultural development of Çukurova region. 1
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Collects data related to the field of archaeology. 5
PLO11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Defines movable and immovable cultural assets.
PLO12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Interprets the knowledge acquired in the field at a critical level. 5
PLO13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Develops appropriate solutions to research problems. 4
PLO14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uses the knowledge and experience gained in the field at the expert level in field and laboratory studies.
PLO15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Carries out national and international studies and projects related to the field of archaeology. 5


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Determination of the research topic Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Scientific Research Methods Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Article writing techniques Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Presentation techniques Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Literature research on the subject Related publications Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Reading sources related to the subject Articles related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Classifying the sources related to the subject Other scientific publications related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Taking notes from source information related to the subject Identification of resources related to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 Writing sources related to the subject Collecting all resources Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Literature review on the subject Writing footnotes from books and articles Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Identifying the main and sub-topics of the topic Selection of main and sub-headings Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Writing the sections of the study topic Organization of reading texts for the main chapters Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Writing sub-sections of the study topic Organizing reading texts for sub-sections Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Reading parts of the text Checking the main chapters according to spelling rules Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Reading sub-sections of the text Checking sub-sections according to spelling rules Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final check of the text Organizing missing information of books, articles and other scientific publications Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Presentation and evaluation Finalization of the Study Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 5 70
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 5 5
Final Exam 1 15 15
Total Workload (Hour) 160
Total Workload / 25 (h) 6,40
ECTS 6 ECTS