Information
Code | EFMZ430 |
Name | Teaching Practicum II |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 8. Semester |
Duration (T+A) | 2-6 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 10 ECTS |
National Credit | 5 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Label | VK Vocational Knowledge Courses C Compulsory |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Course Instructor |
Doç. Dr. BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (B Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ (C Group) (Ins. in Charge) Prof. Dr. FARUK YILDIRIM (D Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
Course Content
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.
Course Precondition
Not available.
Resources
Not available.
Notes
Not available.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. Öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
LO02 | 3) Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
LO03 | 4) Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
LO04 | Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
LO05 | Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects. | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8. | 4 |
PLO06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art. | 3 |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving. | 4 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills. | 5 |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively. | 4 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management. | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can acquire self-learning ability. | |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents. | 5 |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can improve themselves about the cultural and social aspects. | 4 |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They have the knowledge and skills required by the field of study. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can apply the basic principles and general objectives of education. | 5 |
PLO18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently. | 4 |
PLO19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products. | 5 |
PLO20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages. | |
PLO21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research. | |
PLO22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods. | 4 |
PLO23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Dersin amacını öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme | Okul deneyimine başvurma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Problem olan konuya karar verme | Universite danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Problemi detaylı rapor etme | Universite danışman hoca ile toplantı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Problem ve çözümü konusunda okuma | Kaynaklara ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Problem ve çözümü konusunda okuma II | Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Universite danışman hoca ile toplantı | Toplantı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Mid-Term Exam | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Problem çözümü için eylem planı hazırlama I | preparing for the lesson I | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Problem çözümü için eylem planı hazırlama II | preparing for the lesson II | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Problem çözümü için eylem planı hazırlama III | preparing for the lesson III | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Problem çözümü için eylem planı hazırlama IV | preparing for the lessonIV | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Ders planı hazırlama | Course evaluation is done | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Ders anlatma II | Course evaluation is done II | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Dersin değerlendirmesi | İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Term Exams | Kaynaklara ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
17 | Term Exams | Kaynaklara ulaşma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 8 | 112 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 14 | 14 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 24 | 24 |
Final Exam | 1 | 64 | 64 |
Total Workload (Hour) | 242 | ||
Total Workload / 25 (h) | 9,68 | ||
ECTS | 10 ECTS |