Information
Code | IBT108 |
Name | Peripherals |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 2. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 2 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Ön Lisans Dersi |
Type | Normal |
Label | C Compulsory |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör.Dr. NECDET HAKAN ERDOĞAN |
Course Instructor |
Öğr. Gör.Dr. NECDET HAKAN ERDOĞAN
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
This course aims to acquire the competencies related to the installation of the computer peripherals.
Course Content
Dot matrix printers,nkjet printers,Laser and thermal printers,digital monitoring devices,Scanners and barcode readers
Course Precondition
There are no prerequisites.
Resources
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DIŞ DONANIM BİRİMLERİ
Notes
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DIŞ DONANIM BİRİMLERİ
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Makes connections of dot matrix printers. |
LO02 | Makes connections of inkjet printers |
LO03 | Makes connections of laser and thermal printers. |
LO04 | Makes connections of digital display devices. |
LO05 | Makes the connections of the browsers. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Be fully equipped in computer hardware and information processing technologies. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Know current technologies and associate them with different disciplines. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have sufficient field knowledge. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have sufficient knowledge about teaching strategies, methods and techniques related to the field. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Able to communicate well with colleagues and surroundings. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Takes responsibility in individual and group work. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Have self-regulation skills. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Specializing in the field of computer, it provides rational and fast access to the solution thanks to its problem-solving skills. | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Query the information in the field of computing using scientific methods. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | It provides solutions to computer problems in an equipped and effective manner. | 3 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply modern methods and techniques by following new technological developments. | 4 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Takes responsibility individually and as a team member in solving problems related to her/his field. | 4 |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Have the awareness of lifelong learning. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | He/she shares his/her knowledge and skills in his/her field, identified problems and solution suggestions with experts and non-experts through verbal and written communication. | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses information and communication technologies effectively. | |
PLO16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uses enough to follow the developments in the field of computer. | 2 |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In addition to professional development, it constantly improves itself in line with the need for learning in scientific, social, cultural and sports fields for personal development. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Have national and universal sensitivities expressed in the Basic Law of National Education. | |
PLO19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | It acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Dot matrix printers | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Connections of Dot Matrix Printers | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Applications of Dot Matrix Printers. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Inkjet printers | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Connections of Inkjet Printers. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Applications of Inkjet Printers. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Laser and thermal printers | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Connections of Laser and Thermal Printers. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Applications of Laser and Thermal Printers. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | digital monitoring devices | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Connections of Digital Imaging Devices. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Applications of Digital Imaging Devices. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Scanners and barcode readers | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Connections and applications of Scanners and Barcode Scanners. | Research on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Term Exams | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | general review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 1 | 14 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 4 | 4 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 54 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,16 | ||
ECTS | 2 ECTS |