TDE1877 Divan poetry of contemporary Turkish poetry tradition of Reflection I

5 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code TDE1877
Name Divan poetry of contemporary Turkish poetry tradition of Reflection I
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 5 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

The aim of this course is to enable the student to see the relationship between contemporary Turkish poetry and classical Turkish literature.

Course Content

In this course, Hasan Hüsrev Hatemi, Arif Ay, Vahap Akbaş, Ahmet Nejdet, Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan, Fuzuli, Nefi, Nedim, Sezai Karakoç etc. readings are made by divan poets; In addition, scientific research and articles related to the subject are determined and evaluated.

Course Precondition

None

Resources

Rahim Tarım, Kültür Dil Kimlik Behçet Necatiğil’in Şiir Dünyası, Özgür Yayınları, 2004 İstanbul; Asfalt Ovalarda Yürüyen Abdal: Behçet Necatigil, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010 İstanbul; Divan Edebiyatı El Kitabı, (Mustafa İsen, Osman Horata); Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe Modern Türk şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı Yayınları, İstanbıl 2005; Hilmi Yavuz, Büyü’sün Yaz.

Notes

Çetin Derdiyok Hurûfî Şiirler, Hilmi Yavuz Sempozyumu, Mardin 2009; Claude Lévi-Strauss; Yaban Düşünce (Çev.: Tahsin Yücel), Hürriyet Vakfı Yay.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Comprehends the traces of our old poetry tradition in the poems of today's Turkish poets.
LO02 Determines the effects of tradition that feed today's Turkish poetry.
LO03 Recognize the poets under the influence of tradition.
LO04 Compares tradition and contemporary poetry.
LO05 Distinguish the elements of tradition in today's poetry.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Comprehends the historical and contemporary materials of Turkish Language and Literature with the help of scientific methods and theoretical knowledge. 4
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the importance of the basic concepts of Turcology. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyzes language and literature materials with comparative methods. 2
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Study on literary texts with independent or group. 4
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Reaches reference sources related to the field. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the historical development process of Turkish Language and Literature. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal List the theoretical foundations of the relationship between literature, language and culture. 2
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates old and new texts. 5
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains intellectual accumulation related to the field. 4
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Supports the development of Turkology. 2
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the place of Turkish Language and Literature among the world languages and literatures. 2
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains a philological and linguistic view.
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses scientific methods and philological information effectively in literary text analysis. 3
PLO14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the problems related to Turcology. 4
PLO15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gains communication skills on issues related to Turkology. 3
PLO16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analyzes the relationship between language, culture and literature.
PLO17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gains the ability to transfer the acquired knowledge and knowledge. 3
PLO18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makes scientific analyzes related to the field. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Hasan Hüsrev Hatemi Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Readings from Divan Poets Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Arif Ay, Vahap Akbaş Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Ahmet Nejdet Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Readings from Divan Poets I Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Readings from Divan Poets-II Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Mid-Term Exam Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Readings from Divan Poets-III Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sezai Karakoç Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Application of comparing-I Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Application of comparing-II Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Application of comparing-III Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Application of comparing-IV Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Application of comparing-V Source Reading Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Repeating the topics described in lecture notes and sources Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 3 42
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 12 12
Final Exam 1 18 18
Total Workload (Hour) 114
Total Workload / 25 (h) 4,56
ECTS 5 ECTS