Information
| Unit | FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES |
| ECONOMICS PR. | |
| Code | SBUS314 |
| Name | Turkey- Eu Relations |
| Term | 2023-2024 Academic Year |
| Semester | 6. Semester |
| Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 5 ECTS |
| National Credit | 3 National Credit |
| Teaching Language | Türkçe |
| Level | Lisans Dersi |
| Type | Normal |
| Label | E Elective |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
| Course Instructor |
The current term course schedule has not been prepared yet.
|
Course Goal / Objective
This course aims to contribute discussions on negotiation process of the EU - Turkey relations.
Course Content
This course provides an overwiev about developments in EU - Turkey relation from the critical perspectives.
Course Precondition
There is no prerequisites for this course
Resources
Türkiye Avrupa Birliği İlişkileri ( Belgin AKÇAY )
Notes
Lecture notes
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder. |
| LO02 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
| LO03 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır. |
| LO04 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır. |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy science and the well-running conditions of the market economy | 5 |
| PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy. | 5 |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market. | 5 |
| PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
| PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce numerical and policy options when confronted with problems. | 5 |
| PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation. | 5 |
| PLO07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use the theory of economics in the analysis of economic events. | |
| PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently. | |
| PLO09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Apply the methods of economic analysis. | |
| PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and acquires ability in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | |
| PLO11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and presents effectively. | |
| PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Take responsibility individually and / or in a team, take leadership and work effectively. | |
| PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself.. | |
| PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life. | |
| PLO15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Understand and interpret related people´s feelings, thoughts, and behaviours correctly; expresse him-/herself accurately in written and oral language. | |
| PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Question traditional approaches, practices and methods. | |
| PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Mid-Term Exam | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Türkiyenin AB Üyeliğine Fransanın Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Türkiyenin AB Üyeliğine İngilterenin Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Üyelik Müzakereleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 1 | 10 | 10 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 10 | 10 |
| Final Exam | 1 | 15 | 15 |
| Total Workload (Hour) | 119 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 4,76 | ||
| ECTS | 5 ECTS | ||