Information
Code | BUSS410 |
Name | Capital Markets and Portfolio Management |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Semester | 8. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | İngilizce |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Bu dersin genel amacı portföy oluşturulurken kullanılacak finansal araçların değerlemesi ve risk ve getirilerinin hesaplanarak optimum portföy oluşturulması hakkında bilgi vermektir.
Course Content
Bu derste hisse senedi ve tahvil gibi finansal araçların nasıl fiyatlanması gerektiği, portföy yönetimi ve portföy performansının değerlendirilmesi konuları tartışılacaktır.
Course Precondition
Yok
Resources
Investments, Reilly and Norton, 4th edition 1995, Dryden Press Corporate Finance, Ross, Westerfield, and Jaffe, 9th Edition 2010, McGraw Hill Portfolio Theory and Capital Markets, William F Sharpe, 1970, McGraw Hill Portfolio Construction, Management and Protection, Robert A. Strong, 2006, Thomson Southwestern
Notes
Investments, Reilly and Norton, 4th edition 1995, Dryden Press Corporate Finance, Ross, Westerfield, and Jaffe, 9th Edition 2010, McGraw Hill Portfolio Theory and Capital Markets, William F Sharpe, 1970, McGraw Hill Portfolio Construction, Management and Protection, Robert A. Strong, 2006, Thomson Southwestern
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Portföy yönetiminin teorik altyapı ve pratik uygulamalarını tanır. |
LO02 | Hisse senedi ve tahvillerin değerlerini hesaplar |
LO03 | Portföy yönetim stratejilerini tanır. |
LO04 | Portföyler oluşturur. |
LO05 | Portföy performansını ölçer |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy sciece and the well-running conditions of the market economy | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce nymerical and policy options when confronted with problems | 5 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation | 5 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use the theory of economics in the analysis of economic events | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply the methods of economic analysis. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and aquire abiliy in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Take responsibility individually and/or in a team, take leadership and work effectively | |
PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself | |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and present effectively | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Understand and interpret related peoples´ feelings, thoughts and behaviours correctly; express him-/herself accurately in written and oral language | |
PLO16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Question traditional approaches, practices and methods. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Sermaye piyasalarına giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Risk ve getiri hesaplamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sabit getirili varlıkların değerlemesi-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sabit getirili varlıkların değerlemesi-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hisse senedi değerlemesi-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hisse senedi değerlemesi-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Portföy yönetimi; Etkin sınır, fayda ve açığa satış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portföy yönetimi; Etkin sınır, fayda ve açığa satış-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sermaye varlıkları fiyatlama modeli | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Arbitraj fiyatlama modeli ve cok indeksli varlık fiyatlama modelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Portföy yönetim stratejileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Portföy perfromansının değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uluslararası portföy yönetimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Term Exams | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 20 | 20 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 20 | 20 |
Final Exam | 1 | 20 | 20 |
Total Workload (Hour) | 144 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,76 | ||
ECTS | 6 ECTS |