FBE703 Research Method in Social Sciences II

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code FBE703
Name Research Method in Social Sciences II
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. SEDAT UÇAR


Course Goal

Research methods will be taught and each students are expected to generate disseretation proposal.

Course Content

Research method and tehniques

Course Precondition

Research Method in Social Sciences I

Resources

Cresswell,W. J. (2012). Educational Research. Pearson.

Notes

How to Design and Evaluate Research in Education, 10th Edition Jack Fraenkel, Norman Wallen, Helen Hyun


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 To do literature search
LO02 To develop dissertation proposal
LO03 To develop a research proposal and present it
LO04 To analyze research methods based on the main paradigms used in educational research


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Define and apply scientific research and analysis methods used in science 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Has basic knowledge and skills related to Science Education. 5
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the development and learning theories within the scope of science education.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Describes instructional strategies, methods and techniques on the level of expertise on the basis of undergraduate qualifications.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the interaction between disciplines related to the field. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the knowledge in the subject areas of science education at the level of expertise.
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Relate knowledge of science education with information in different fields.
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Apply the theoretical and practical knowledge in the field of expertise
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Criticize the practices related to science education at national and international level.
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Plans and conducts a scientific research. 5
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Apply teaching methods and techniques on the basis of undergraduate qualifications.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Manages a study that requires expertise in the field independently. 5
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes teamwork or leadership in situations that require resolution of problems related to the field.
PLO14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Questions scientific and social issues with new perspectives. 4
PLO15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Carries out studies in the field of lifelong learning.
PLO16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Follow technological developments.
PLO17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Provides a scientific study in the field of science education, supported by qualitative and quantitative data, in writing, orally and visually, to experts or non-specialists. 5
PLO18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uses information and communication technologies effectively
PLO19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Use the languages of the European language portfolio to understand the information in the field and to communicate verbally and in writing
PLO20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values when conducting a scientific research or project or interpreting a study. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 İntroduction Notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 What is research proposal Notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Experimental research Frankel Ch 13 Creswell Ch 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Correlation reseach Frankel Ch 15 Creswell Ch 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Causal comperative Frankel Ch 16 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Survey Frankel Ch 17 Creswell Ch12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Qanlitative research Frankel Ch 18 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Observation and interview Frankel Ch 19 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Content analysis Frankel Ch 20 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Grounded theory Creswell Ch13 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Action research Frankel Ch 24 Creswell Ch 17 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mixed method Frankel Ch 23 Creswell Ch 16 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Presentation of dissertation proposal 1 (10 dk). 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Presentation of dissertation proposal 2 (10 dk). 2 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS