HEM661

4 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- . Semester- 2 National Credit

Information

Code HEM661
Name
Semester . Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 4 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

To examine the basic principles of professional writing and publishing.

Course Content

1-The effects of science and scientific publications in the world, 2-Historical development of scientific writing in nursing 3-Literature search principles 4-Writing a research report 5-Writing a conference report 6-Discussion 7-Compilation and writing a research article 8-Ethical principles and permissions in writing and publishing scientific articles 9-Use of research results 10-Preparing a thesis and creating a thesis report

Course Precondition

Be a graduate of nursing

Resources

1.Dayra R.A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?Çev. (Gülay Aşkar Altay), Tübitak. 2. Aşkar N. (1995) Bilimsel araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler. 7. basım,Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Ankara. 3. Demir Ö. (2000) Bilim Felsefesi, 2. basım, Vadi Yayınları, Ankara. 4.Talbot, L. A. (1995). Principles and Practice of Nursing Research. USA:Mosby Year Book. 5.Erefe, İ. (2002). Veri Toplama Araçlarının Niteliği. İçinde İ. Erefe (Ed.), Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri (1. Baskı). İstanbul: Odak Ofset. 6.Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 7. Baskı. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.

Notes

Yayına hazırlama, Araştırma Etiği, Araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemleri konu alan kitaplar.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 1. Learning to analyze research
LO02 2. Using scientific literature effectively
LO03 3. To know the ethical principles in writing and publishing scientific articles
LO04 4. Being able to write a research report
LO05 5. Using research results effectively


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field of expertise and reach original definitions that will bring innovation to the field.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal He / she achieves original results by using his / her knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new ideas about nursing.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understand interdisciplinary interaction.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Has an advanced level of knowledge about other technological tools including the computer required for the field of nursing.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Knows the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society. 2
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Has a high level of skills in using research methods in nursing field and has knowledge about statistical methods.
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluate the new knowledge in the field of nursing with a systematic approach. 3
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to write the report of the research he / she made and publish it in a national / internationally accepted refereed journal and present it in scientific meetings 5
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluate and use new information in the field of nursing with a systematic approach.
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interdisciplinary interaction
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Use research methods and statistical methods in nursing studies. 3
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They follow evidence-based practices and conduct research to establish evidence in their field of professional practice. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Introduction of the course literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Preparation Week literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 The effects of science and scientific publications in the world literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Historical development of scientific writing in nursing literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Literature search principles literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Writing a research report literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Write a conference report literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Mid-Term Exam study of the topics covered Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 discussion literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Reviewing and writing research papers literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Ethics and permissions in writing and publishing scientific articles literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Use of research results literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Thesis preparation and thesis report creation literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Course evaluation-1 literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Course evaluation-2 literature review Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams study of the topics covered Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams study of the topics covered Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 24 24
Total Workload (Hour) 88
Total Workload / 25 (h) 3,52
ECTS 4 ECTS