USOYL713 Regitation The Student

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code USOYL713
Name Regitation The Student
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Uzaktan Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

TO TEACH TEST AND EXTERIOR TEST TECNICS RELATED TO INDIVIDUAL AND INDIVIDUALISM, INDIVIDUAL DIFFERENCES, DESCRIPTION OF INDIVIDUAL AND THE PROCESS OF INDIVIDUALISM.

Course Content

INDIVIDUAL AND INDIVIDUALISM, INDIVIDUAL DIFFERENCES,THE DESCRIPTION AND THE PROCESS OF INDIVIDUALISM, TEST AND OTHER TEST TECHNICS,OBSERVATION,ASSESSMENT.

Course Precondition

None

Resources

Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve 24 Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi/V.Aktepe Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları. Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. 2. Baskı, Varan Matbaacılık, Ankara.

Notes

Individual recognition scales


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Explains indiviual differences and the importance of individual differences.
LO02 Manages the process judgment of individual
LO03 Lists the technics of exterior tests.
LO04 Uses case study and explains
LO05 Evaluates non-test techniques.
LO06 Evaluates the producing skills of the technics of exterior tests.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Defines scientific research and analysis methods used in social sciences.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Primary School 1st-4th. express the classroom programs and the basic principles on which they are based.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Primary School 1st-4th. explains the development and learning theories in the classroom.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains teaching strategies, methods and techniques based on undergraduate qualifications.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the interaction between disciplines related to the field.
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Primary School 1st-4th. explains the teaching principles of the classroom subject areas (Social Studies, Turkish, Science, Mathematics) at the level of expertise. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Classroom teaching uses field knowledge by associating it with knowledge in different fields. 4
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Explains the theoretical and applied knowledge in the field at the level of expertise.
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Interprets national and international classroom teaching practices with a critical perspective.
PLO10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Plans and conducts a scientific research.
PLO11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Applies teaching methods and techniques based on undergraduate qualifications.
PLO12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği He/she independently carries out a study that requires expertise in his/her field.
PLO13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği She/he critically questions scientific and social issues and is open to new perspectives.
PLO14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği She/He carries out its studies within the framework of lifelong learning. 3
PLO15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Follows social and technological developments.
PLO16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik It presents a scientific study carried out in the field of classroom teaching to experts or non-experts in written, oral and visual terms by supporting them with qualitative and quantitative data.
PLO17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses information and communication technologies effectively. 3
PLO18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values while conducting a scientific research or project or interpreting a study related to her/his field. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 INTRODUCTION READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 INDIVIDUAL AND INDIVIDUALISM READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 INDIVIDUAL DIFFERENCES READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 TESTS AND CLASSIFICATION READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 THE PROCESS AND THE DESCRIPTION OF IDENTIFY INDIVIDUAL READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 TEST AND EXTERIOR TEST TECHNICS I READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 EXTERIOR TEST TECHNICS II READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 OBSERVATION, LIKERT SCALE READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 SOCIOMETRY, WHO IS THIS TECNHNIC,WHO AM I TO WHOM READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 AUTOBIOGRAPHY READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 INTERVIEW,QUESTIONNAIRE, INVENTORY,PROBLEM SURVEY READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 PSYCHODRAMA AND SOCIO-DRAMA OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 PLAY THERAPY READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 COMPARASION OF ABILITY AND SUCCESS READING Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS