RTST708 Media Analyses

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code RTST708
Name Media Analyses
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal

The aim of this course is to provide students with the ability to analyze the texts-contents produced in the media environment from a cultural and critical perspective.

Course Content

Discussion and analysis of media contents

Course Precondition

none

Resources

Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage. Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage

Notes

Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Defines media contents.
LO02 Categorizes media contents.
LO03 Analyzes media contents from a cultural and critical perspective.
LO04 It establishes a link between the media and society.
LO05 Performs media analysis at scientific research level.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates have the knowledge of thinking in different fields of social sciences and adapting them into their own specialized applications and research. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates use research methods and techniques applied in the field of radio, television and cinema, has theoretical and practical knowledge. 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates have knowledge of art, aesthetics, law and general culture related to the field. 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates can comprehend the connections of radio, television and cinema with society and culture. 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates are able to question the relationality between radio, television and cinema, technology and society and to comprehend the changing scientific dynamics of the field. 5
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Graduates are able to develop connections between art, aesthetics, law and general culture knowledge related to the field.
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Graduates acquire critical thinking and interpretation skills in the field of radio, television and cinema. 5
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Graduates are able to lead in environments that require solving problems related to the field; organizes personal, institutional and team work. 5
PLO09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Graduates are able to convey current developments and projects carried out in the field with appropriate communication tools.
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Graduates can establish the relationship between artistic, social, economic and political developments and the field of radio, television and cinema. 5
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Graduates use the specialized knowledge and problem solving skills acquired in the field in interdisciplinary studies.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Presentation reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Semiotic Saussure. De F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev: Berke Vardar).İstanbul: Multilingual Yayınları. sf 70-80 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Semiotic analysis A. A. Berger (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 11-39 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Semiotic and cultural criticsm Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 81- 107 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Meaning Barthes, R., (2009). Göstergebilimsel serüven. çev. Rifat, M., & Rifat, S. Yapı Kredi Yayınları. sf 153-163 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Marxist Analysis Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 42-65 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Marx and cultural criticsm Berger, Arthur A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 51- 81 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Mid-Term Exam - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 psychological analysis Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 67-90 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Critical view of the media Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 111-140 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 sociological analysis reading Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 sociological theory and cultural criticism Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 141-170 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Content analysis Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, İletişim Fakültesi Yayın No: 1. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Media analytics Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları sf.111-132 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Media analytics. Nick Stevenson (2008) Medya Kültürleri, Ütopya Yayınevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Media analytics.. reading. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final Exam reading Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS