FDB811 Foundations of Religious Education

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code FDB811
Name Foundations of Religious Education
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Doktora Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Course Goal

The course gives information about individual, social, philosophical, legal and universal foundations of religious education.

Course Content

The subject of the foundations of religious education is discussed in terms of the developments in the world as well as the philosophical background in the direction of developments in Turkish education system.

Course Precondition

There are no prerequisites.

Resources

Nurullah Altaş-İsmail Arıcı, Din Eğitimi, 48-80. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul.

Notes

Mualla Selçuk, Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri (Zihin Gelişimi Açısından Bir Deneme), Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 4, s. 145-158. Selçuk, Mualla. "Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?." Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2000): 207-225. Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, Adana 2015.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the individual foundations of religious education.
LO02 Knows the social foundations of religious education.
LO03 Knows the philosophic foundations of religious education.
LO04 Knows the legal foundations of religious education.
LO05 Knows the universal foundations of religious education.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deepen the ability to use the basic concepts of the field in a specific area. 2
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Evaluates the literature in national and international level. 2
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makes research in literature. 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uses the equipments used in the studies in the field. 1
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Develops research proposals based on the literature. 4
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analyze, synthesize and evaluate new and complex ideas related to the field. 4
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can do original research in the field. 4
PLO08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Determines a topic from the proposals and develops a report on this topic. 4
PLO09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Discuss and present the research report. 3
PLO10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Using individual and team work skills in national and international projects 2
PLO11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doctorate proficiency exam can produce results from the sources obtained during the preparatory work. 4
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Interpret the acquired knowledge in written and oral form. 3
PLO13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Effective use of a foreign language to follow international literature in the field 1
PLO14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal He / She knows the basic sources of his / her forehead to use in scientific studies. 5
PLO15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Can work independently and as a member of a team. 2
PLO16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Follow ethical rules 5
PLO17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal To be able to follow the international literature related to his / her field in written and oral communication and to have foreign language knowledge.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Basic terms Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Reasons for Basing Religious Education and Teaching Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Historical background of religious education and teachings Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tavhid-i Tadrisat and religious education Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Theorical and conceptual background of religious education Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Human aspects of religious education Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Social aspect of religious education Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Legal aspect of religious education in West Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Some legislations about religious education in West Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Discussions about interpreting these legislations and their practices in West Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Some important court trials and verdicts about religious education in West Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Discussions about the legal aspects of religious education in Turkey Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Philosophical aspect of religious education Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Universal aspect of religious education Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS