Information
Code | SÖ1706 |
Name | Skills in Teaching Life Sciences and Social Studies |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | . Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 6 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator |
Course Goal / Objective
The main purpose of this course is to gain theoretical knowledge about basic skills in the teaching of Life Sciences and Social Studies and to comprehend the process of developing basic skills.
Course Content
The concept of skill, skill development, skills to be shared with other courses, skills for Life Sciences and Social Studies courses will be discussed, and skill development activities will be prepared.
Course Precondition
No
Resources
Doğanay, A. (2006). Etkin vatandaşlık için düşünme becerilerinin öğretimi. C. Öztürk (Ed.). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinden (s. 179-218) Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Johnson, S., Siegel, H. & Winch, C. (2010) Teaching thinking skills. New York: Continuum International Publishing Group. Karabağ, G. ve İnal, S. (2009). Hayat bilgisi dersinde beceri öğretimi. S. Öğülmüş (Ed.). İlköğretim hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen el kitabı içinde (s. 267-478). Ankara: Pegem Akademi.
Notes
Aslan, R. (2007). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Aydın, M. Y. (2009). Sorun çözme becerisi ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Baykara, N. (2006). Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar. Bulut, B. ve Taşkıran, C. (2014). 6. Sınıf sosyal bilgiler programındaki kazanımların zihinsel beceriler açısından incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 1-13. Baymur, F. (1954). Hayat bilgisi dersleri. İstanbul: Maarif Yayınları. Baysal, Z. N. (2006). Hayat Bilgisi: toplumsal ve doğal yaşama bütüncül bir bakış. C. Öztürk (Ed.). Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 2-17). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: Öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 969-990. Çelikkaya, T. (2012). Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin yaptıkları etkinlikler. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 5(5), 57-74. Dange,J. K. (2016) Life skills: A research based Model. University news, 54(48), 67-73. Demir, M.K. (2006). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler derslerinde eleştirel düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 155-169. Karabörk, T. (2020). İlkokul 1. sınıf hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Kaya, B. (2015). Sosyal bilgilerde beceri öğretimi. C. Dönmez & K. Yazıcı (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 263-301). Ankara: Pegem Akademi. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2005). Hayat bilgisi öğretim programları (ilkokul 1.2. ve 3. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. MEB. (2009). İlköğretim hayat bilgisi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. MEB. (2015). Hayat bilgisi öğretim programları (ilkokul 1.2. ve 3. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. MEB. (2017). Hayat bilgisi öğretim programları (ilkokul 1.2. ve 3. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. MEB. (2018). Hayat bilgisi öğretim programları (ilkokul 1.2. ve 3. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. MEB. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4, 5, 6 ve 7. sınıf). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. MEB. (2018a). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. OECD (2016). Beceriler önemlidir: yetişkin becerileri araştırmasının kapsamlı sonuçları. Ankara: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı. https://www.oecd.org/skills/piaac/Skills-Matter-Turkey-Turkish-version.pdf sayfasından erişilmiştir. Özen, R., ve Sağlam, H. İ. (2010). İlköğretim öğrencilerinin değişim ve sürekliliği algılayışı. Akademik Bakış Dergisi, 22, 1-15. Özmete, E. (2011). Building life skills for empowerment of young people: A conceptual analysis. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar e-Dergisi, 28,1-10. Öztürk, C. (2007). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi-yapılandırmacı bir yaklaşım içinde (s. 21-50). Ankara: Pegem Akademi. Öztürk, M. K. (2019). Birinci sınıf hayat bilgisi ders kitabının hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan temel beceriler açısından incelenmesi. TURAN-SAM, 11(41), 535-541. Öztürk, T. (2015). Öğrencilerin hayat bilgisi dersi öğretim programındaki temel becerileri kazanmalarına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 40(181), 271-292. Smith, G.F. (2002). Thinking skills: The question of generality. Journal of Curriculum Studies, 34(6), 659-678. Taşkıran, C., Baş, K. & Bulut, B. (2016). Sosyal bilgiler dersinin kendine özgü becerilerinin kazandırılma düzeyi. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 1-19. Yazıcı, K. (2006). Sosyal bilgiler ve okuma becerileri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 273-283.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the basic concepts related to the skills acquired through Life Studies and Social Studies courses. |
LO02 | Comprehends skill development processes. |
LO03 | Explains the skills that are aimed to be acquired jointly with other courses. |
LO04 | Distinguish the skills specific to Life Science. |
LO05 | Distinguish the skills specific to Social Studies. |
LO06 | Plans activities for skill development. |
LO07 | Evaluates skill development processes. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses elementary scientific research and analysis methods suitable for the area of expertise. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discusses primary school first and fourth grade programs and the elementary principles on which they are based. | 4 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Discusses the development and learning theories within the scope of primary school first and fourth grade. | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the basis of instructional strategies, methods and techniques. | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explains the interaction among the disciplines related to the field. | 5 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Describes the teaching principles of the subject areas (Social Studies, Turkish, Science, Mathematics, etc.) of primary education at the 1st - 4th grades at a professional level. | 5 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Utilizes the combined information about class teaching and different areas. | 2 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluates the theoretical and applied information (article, thesis, etc.) in the field with a critical eye. | 2 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has a critical approach to the national and internatinal applications concerning the primary education. | 4 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans and executes a scientific research. | |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses, develops and deepens teaching strategies, methods and techniques with an interdisciplinary understanding. | 5 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Will be willing to independently carry out work that requires expertise in the field. | 3 |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has the quality of leadership in situations related to problem solving in their field or organises teamwork. | |
PLO14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Questions the scientific and social issues in a critical way, and welcomes new perspectives. | 3 |
PLO15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Conducts the studies in the field within the framework of lifelong learning. | |
PLO16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follows social and technological developments. | 2 |
PLO17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Conducts a scientific study in the field of primary education, and supporting with both qualitative and quantitative data submits the study to the experts and non-experts using written, oral and visual presentation techniques. | |
PLO18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Utilises information and communication technologies effectively. | 4 |
PLO19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Speaks one of the languages in the European language portfolio fluent enough to understand knowledge related to the field and maintain oral and written communication. | 3 |
PLO20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Respects the social, scientific, cultural and ethical values while conducting a research and a project related to the field or interpreting a study. | 2 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction of course content, resources, strategies, methods and techniques to be followed | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | What is a Skill and How to Develop it? | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Skills to Share with Other Courses | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Common Skills with Other Courses (Continued) | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Skills Specific to the Life Sciences | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Skills Specific to the Social Studies | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Skills Specific to the Social Studies (Continued) | Academic readings on the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Do homework | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Planning Skills Development Activities-1 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Planning Skills Development Activities-2 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Planning Skills Development Activities-3 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Planning Skills Development Activities-4 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Planning Skills Development Activities-5 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Planning Skills Development Activities-6 | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Planning Skills Development Activities | Create an activity | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Term Exams | Study for the exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Study for the exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 3 | 45 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 75 | 75 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 2 | 2 |
Total Workload (Hour) | 150 | ||
Total Workload / 25 (h) | 6,00 | ||
ECTS | 6 ECTS |