ADE750

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code ADE750
Name
Term 2024-2025 Academic Year
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Belirsiz
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal / Objective

Children's literature cooperates between disciplines and this is an inevitable requirement for the child to be able to apply the knowledge acquired in the education system to his/her life and to be educated. Children should be brought together one-to-one with contemporary literature products and authors emerging with changing living conditions and an interactive communication should be ensured.

Course Content

Çocuk edebiyatının yazma becerisi aracılığı ile yabancı dil öğrenimine katkısı nedir? Çocuk edebiyatı çeviri metinlerinin irdelenmesi ile dil öğrenimine katkısı nedir? Basın yayın organları aracılığı ile çocuk ve gençlik edebiyatının tarihi, konu içerikleri nedir? İşlevsel tarihin yönleri: Çocuk edebiyatında metinleri kullanmanın farklı yolları nedir? Medya kültürleri, değişim ve medya eleştirisi--Medya çağında çocuk edebiyatı ktap incelemesine art zamanlı bakış. Dijital çağda çocuk ve gençlik edebiyatı eserleri basın yayın araçları yardımı ile nasıl okunur? Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk dergileri (konu ve temalar/ özel ve resmi dergiler) // Çocuk kitapları (fantastik-macera vb.). Çocuk edebiyatı yayıncılığı ve yayıncılık ilkeleri (hangi yayınevinin çocuk dizi var?) Almanya ve Türkiye’de en üretken yazarlar (mesleki formasyonları ve dünya görüşleri yorumlanarak). Çocuk edebiyatı ve Masallar. Masallarda şiddet ve korku izleklerinin tartışılması. Çocuk edebiyatı ve toplumsal cinsiyet -Çocuk edebiyatı ve felsefe- Çocuk edebiyatı ve şiir. En çok okunan eserler (türler arası dağılım ve işlenen temalar yorumlanarak) Çocuk edebiyatında Şiir: -Şiir Dil ve edebiyat eğitiminde en az kullanılan türdür, neden?

Course Precondition

No prerequisites

Resources

Notes of the lecturer

Notes

Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Understands the criteria for evaluating children's books.
LO02 Evaluates Children's Books at All Levels
LO03 Evaluate the contribution of children's literature genres to child development.
LO04 Recognises the developmental characteristics of children.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains scientific research methods.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Learns how to compile information with scientific methods.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gains the ability to evaluate and interpret information according to scientific rules.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Acquire scientific article writing techniques.
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains theoretical and practical knowledge of the field at a professional level.
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analyzes foreign language policy and practices at national and international level.
PLO07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Performs the study required for expertise in their field independently. 3
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Conducts the studies in the field within the framework of lifelong learning.
PLO09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Effectively uses information and communication technologies related to German language education.
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Learns the ethical values in science.
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uses German language education and knowledge in different fields by associating them.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 The contribution of fable type children's literature to child development Exemplifies what kind of fable is Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Types of Children's Literature and Contribution to Child Development 2 Know the types of children's literature Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Translation Knows what translation is in language learning and literature Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Works of children's literature brought into our language through translation Know the literature enriched with translation Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
5 Criticism of translations in the field of children's literature Criticise translations that do not conform to the original Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
6 Values education Knows the importance of values education for children Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Providing values education through children's literature Exemplifies the importance of values education Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 The subjects in the works through children's literature and the contribution of these subjects to the child's development and role modelling Lecture - Question / Answer Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama
10 Character and Characteristics in Children's Literature Can know the characters in literary works Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Children's magazine Knows what is children's magazine publishing Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Development of children's magazine publishing in the world Exemplifies the development of children's magazine in the world Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Development of children's magazine in Turkey Know the development of children's magazine Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Psycho-social characteristics of the child Know the psychological characteristics of the individual Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Psycho-social characteristics of the individual in the first youth Understand the psychological and sociological characteristics of young people in the first youth Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Psycho-Social Characteristics of Youth Understands the psychological structure of youth Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 15 3 45
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 15 2 30
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 14 4 56
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 4 4
Final Exam 1 8 8
Total Workload (Hour) 143
Total Workload / 25 (h) 5,72
ECTS 6 ECTS

Update Time: 13.05.2024 04:34