Information
Code | IPFS301 |
Name | Environmental Economics and Fiscal Policies |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 5. Semester |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | İngilizce |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Dünyada değişen ve gelişen çevre ve ekonomi politikaları ile ilgili yeni yaklaşımlar ve ekolojik ekonomik analizler konusunda bilgilendirmek hedeflenmektedir.
Course Content
Çevre Ekonomisi dersi kapsamında, çevresel sorunlar tanımlanrak konuyla ilgili duyarlılığı artırmak ve mali çözümlerile politika araçları tanıtılmaktadır. Öğrencilerin katılımı ve aktif olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin çalışma grupları oluşturarak ilgili konuları birlikte tartışarak çalışmaları; bu konulara ilişkin gazete, bilimsel dergi, kitap ve raporları takip etmeleri, ilgili haberleri izlemeleri, gözlem yapmaları, proje hazırlamaları ve uygulamalı çalışmalarla üretmeleri dersin temel amacıdır
Course Precondition
yok
Resources
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Notes
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Çevre Sorunlarına duyarlılık sağlar |
LO02 | Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini değerlendirir |
LO03 | Çevre Sorunlarına ekonomik çözümler geliştirmeye yardımcı olur |
LO04 | Uygulmalı eğitim ile farkındalık yaratır |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy sciece and the well-running conditions of the market economy | 5 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy | 5 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market | 5 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce nymerical and policy options when confronted with problems | 5 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use the theory of economics in the analysis of economic events | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently | |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply the methods of economic analysis. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and aquire abiliy in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | 5 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Take responsibility individually and/or in a team, take leadership and work effectively | |
PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself | |
PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and present effectively | |
PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life | |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Understand and interpret related peoples´ feelings, thoughts and behaviours correctly; express him-/herself accurately in written and oral language | |
PLO16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Question traditional approaches, practices and methods. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar Çevre-Ekonomi-Doğal Kaynaklar, Ekoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevre Sorunlarının Kaynakları Derse | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevre Sorunları | OKuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğal kaynaklar ve Çevre Sorunlarına Ekonomik ve Politik Yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çevre Kirliliği-Ekonomi İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar | OKuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulamalı Proje Proje Konu Onayları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 10 | 10 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 10 | 10 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 119 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,76 | ||
ECTS | 5 ECTS |