Information
Code | HEM661 |
Name | |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
To examine the basic principles of professional writing and publishing.
Course Content
1-The effects of science and scientific publications in the world, 2-Historical development of scientific writing in nursing 3-Literature search principles 4-Writing a research report 5-Writing a conference report 6-Discussion 7-Compilation and writing a research article 8-Ethical principles and permissions in writing and publishing scientific articles 9-Use of research results 10-Preparing a thesis and creating a thesis report
Course Precondition
Be a graduate of nursing
Resources
1.Dayra R.A. (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?Çev. (Gülay Aşkar Altay), Tübitak. 2. Aşkar N. (1995) Bilimsel araştırma Yöntemi, Kavramlar, İlkeler. 7. basım,Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Ankara. 3. Demir Ö. (2000) Bilim Felsefesi, 2. basım, Vadi Yayınları, Ankara. 4.Talbot, L. A. (1995). Principles and Practice of Nursing Research. USA:Mosby Year Book. 5.Erefe, İ. (2002). Veri Toplama Araçlarının Niteliği. İçinde İ. Erefe (Ed.), Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri (1. Baskı). İstanbul: Odak Ofset. 6.Karasar N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 7. Baskı. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.
Notes
Yayına hazırlama, Araştırma Etiği, Araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemleri konu alan kitaplar.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | 1. Learning to analyze research |
LO02 | 2. Using scientific literature effectively |
LO03 | 3. To know the ethical principles in writing and publishing scientific articles |
LO04 | 4. Being able to write a research report |
LO05 | 5. Using research results effectively |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field of expertise and reach original definitions that will bring innovation to the field. | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | He / she achieves original results by using his / her knowledge in analyzing, synthesizing and evaluating new ideas about nursing. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understand interdisciplinary interaction. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has an advanced level of knowledge about other technological tools including the computer required for the field of nursing. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Knows the importance of ethical principles and ethics committees for individuals and society. | 2 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Has a high level of skills in using research methods in nursing field and has knowledge about statistical methods. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluate the new knowledge in the field of nursing with a systematic approach. | 3 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | To be able to write the report of the research he / she made and publish it in a national / internationally accepted refereed journal and present it in scientific meetings | 5 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluate and use new information in the field of nursing with a systematic approach. | |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Interdisciplinary interaction | |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use research methods and statistical methods in nursing studies. | 3 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They follow evidence-based practices and conduct research to establish evidence in their field of professional practice. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the course | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Preparation Week | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | The effects of science and scientific publications in the world | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Historical development of scientific writing in nursing | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Literature search principles | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Writing a research report | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Write a conference report | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | study of the topics covered | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | discussion | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Reviewing and writing research papers | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ethics and permissions in writing and publishing scientific articles | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Use of research results | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Thesis preparation and thesis report creation | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Course evaluation-1 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Course evaluation-2 | literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | study of the topics covered | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | study of the topics covered | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 24 | 24 |
Total Workload (Hour) | 88 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,52 | ||
ECTS | 4 ECTS |