Information
Code | HEM013 |
Name | Management in Nursing II |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
Students, administrators basic skills required for nurses is to provide theoretical and practical examination.
Course Content
Students adopt quality management is committed to the implementation of strategic management, managerial roles and skills exhibitions, use management functions in an effective way, explains the differences between management theories.
Course Precondition
none
Resources
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992.
Notes
Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Students adopt quality management |
LO02 | Students gives importance to the implementation of strategic management, |
LO03 | Students demonstrate managerial roles and skills. |
LO04 | Students uses management functions effectively. |
LO05 | Students , explains the differences between management theories |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Benefit from evidence-based nursing in nursing practice | |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses new approaches in nursing to analyze the problems of healthy and sick individuals | 1 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the basic information obtained from different disciplines and their fields in their fields of application and evaluates the service they provide | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reflects the results obtained from the research in nursing practice | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can provide interdisciplinary communication and cooperation | 1 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They look at nursing practices critically | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develop an attitude towards working in accordance with ethical principles in scientific researches and publications. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Control and Discipline | Reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Performance Management | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Stress Management | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Superior-Subordinate Relationship | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
5 | Risk Management | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Teamwork and Committees | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Organizational Culture | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Mid-Term Exam | reading, writing | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Organizational Climate | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Budget Management | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Career Planning-Coaching-Mentoring | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ethical Issues in Health Care; Legislation | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Health and Occupational Risks of Nurses | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Health Politics, Unionism in Nursing | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Evidence-Based Management | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Term Exams | reading | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | reading | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 2 | 30 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 2 | 30 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 20 | 20 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 1 | 20 | 20 |
Total Workload (Hour) | 100 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,00 | ||
ECTS | 4 ECTS |