Information
Code | HEM520 |
Name | Fundamentals of Nursing Practices |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 0-6 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
In this lesson, students "Teaching fundamentals of nursing I" and "Teaching fundamentals of nursing II" courses in their knowledge, training and evaluation of undergraduate students in fundamentals of nursing course is intended to develop ability to use.
Course Content
Students, under the supervision of the instructor, fundamentals of nursing course students by participating in the implementation of laboratory work and clinical trials, the application of the teaching of fundamentals of nursing performs.
Course Precondition
none
Resources
"1-Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Edition, Mosby Company, Canada, 2009. 2-Potter PA, Perry AG, Stockert P, Hall A. Basic Nursing, 7th Edition, Mosby Company, 2011. 3-Potter PA, Perry AG. Clinical Nursing Skills and Techniques, 7 th Ed. Mosby yayıncılık, 2010. 4-Hemşirelik Esasları, Cilt 1., F. Ulusoy,S. Görgülü, 72 TDFO Ltd.Şti. 1999. 5- Hemşirelik süreci . Leman Birol. 6. Medical surgical nursing. 10 th ed. J.M. Black. 2013. 6-Akbayrak N, İlhan S.E., Albayrak A, Ançel G. Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık:Ankara 2007. 7-Ay, FA.Temel Hemşirelik :kavramlar, ilkeler, uygulamalar İstanbul Medikal Yayıncılık: İstanbul 2008. 8-Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders notları 9-Carpenito-Moyet, Lynda Juall. Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Istanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2005. 10-Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010 11- Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul. 2008. 12- Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 13- Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 14- Uysal N, Çakırcalı E. (Ed).Hemşielik Esasları İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları. 7. Baskıdan Çeviri. Palme Matbaacılık, İzmir, 2015. 15- White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004. 16- Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 17- Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T. Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:225, ETAM AŞ., Eskişehir, 1991. 18- Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara, 2004. 19-Seviğ Ü,Tanrıverdi G. (Ed). Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp kitapevi, 2011. 20- Aştı TA, Karadağ A. (Ed). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Özyurt Matbaacılık: Adana, 2011. 21- Kütüphane veri tabanları "
Notes
Lecture notes and presentations
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Students taking the Nursing Fundamentals course can participate effectively in laboratory work. |
LO02 | Students taking the Nursing Fundamentals course can effectively direct their clinical practice. |
LO03 | To be able to implement the clinical and laboratory teaching of Nursing Fundamentals |
LO04 | To be able to perform the application of laboratory teaching on the Principles of Nursing. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Benefit from evidence-based nursing in nursing practice | 2 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses new approaches in nursing to analyze the problems of healthy and sick individuals | 1 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses the basic information obtained from different disciplines and their fields in their fields of application and evaluates the service they provide | 1 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reflects the results obtained from the research in nursing practice | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can provide interdisciplinary communication and cooperation | 1 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They look at nursing practices critically | 3 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Develop an attitude towards working in accordance with ethical principles in scientific researches and publications. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Course introduction | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Preparation for the presentation | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | a-Laboratory work and clinical practice-1 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | b-Laboratory work and clinical practice-2 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | c-Laboratory study and clinical practice-3 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | d-Laboratory study and clinical practice-4 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | e-Laboratory study and clinical practice-5 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | f-Laboratory study and clinical practice-6 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | g-Laboratory study and clinical practice-7 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | h-Laboratory study and clinical practice-8 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | j-Laboratory study and clinical practice-9 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | k-Laboratory study and clinical practice-10 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | l-Laboratory study and clinical practice-11 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | m-Laboratory study and clinical practice-12 | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Term Exams | Reading resources on the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 16 | 6 | 96 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 16 | 2 | 32 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 2 | 2 | 4 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 134 | ||
Total Workload / 25 (h) | 5,36 | ||
ECTS | 5 ECTS |