AR476 Various Hittite Texts II

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 8. Semester- 2 National Credit

Information

Code AR476
Name Various Hittite Texts II
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 8. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
Course Instructor
1


Course Goal / Objective

The aim of this course is to understand the agreements made during the Hittite period.

Course Content

Hukkana Treaty of the Hittite Period constitutes the content of this course.

Course Precondition

No

Resources

R.Akdoğan, Huqqana Antlaşması (A Nüshası) Transkripsiyon ve Tercümesi, Höyük Dergisi 4, 2011; R.Akdoğan, Hitit Devlet Antlaşmaları ve Huqqana Antlaşması İle İlgili Bazı Notlar, B. Dinçol ve A.Dinçol'a Armağan, İstanbul, 2007.

Notes

R.Akdoğan, Hukkana Antlaşması B Nüshasına Birleşen Yeni Bir Tablet Parçası, Colloquium Anatolicum 8, 2009.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Analyzes the Hukkana treaty.
LO02 Explains the location and seals of Şapinuwa
LO03 Explains the duties of the Hittite kings.
LO04 It determines the events mentioned in the agreement.
LO05 It explains the title of the Hittite kings, tabarna.
LO06 Explains the meanings of words in the cuneiform text.
LO07 Explains how to write the text in cuneiform.
LO08 Explains the history of the treaty.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Understands the basic knowledge of archaeology and advanced applied knowledge. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains advanced knowledge, scientific results and problems related to scientific and application areas of archaeology.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Classifies archaeological data and material chronologically. 3
PLO04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Examines the stylistic characteristics of archaeological material.
PLO05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uses all the skills gained in the profession of archaeology to serve society and humanity in line with national and universal needs.
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Interpret the advanced knowledge and skills acquired in archaeology with a holistic perspective. 3
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Records archaeological data visually and verbally using technological tools.
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takes responsibility in field studies (excavations and surveys) and projects in archaeological sites.
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Makes individual and team work in the laboratory environment where archaeological data are evaluated in written and visual form. 3
PLO10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Evaluates the knowledge and skills acquired in the professional field with a critical approach.
PLO11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Continuously improves himself/herself with the principle of lifelong development in scientific, social, artistic and cultural fields within his/her professional and individual development.
PLO12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik To be able to share information about the field with experts and non-experts using Turkish and foreign languages. 3
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Have professional and ethical responsibility.
PLO14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Protects historical and cultural heritage. 3
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Organize collaborative studies for problem solving with different disciplines.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Understands the application of the lines of the Hukkana Agreement. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Explains the meanings of words in the cuneiform text. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Interprets the grammatical explanations of words. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Explains how to write the text in cuneiform. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Explains the Hittite city of Şapinuwa (Ortaköy). Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Explains the location and seals of Şapinuwa Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Understands the words that have survived from Akkadian. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam Overview Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Evaluates the events in the agreement. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 It explains the title of the Hittite kings, tabarna. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Understands the duties of the Hittite kings. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Evaluates the Hittite tablets recovered from Şapinuwa. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Explains the history of the treaty. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Interprets the words and grammatical explanations of the relevant treaty. Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 An overview Library and internet use Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Term Exams Library and internet browsing Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Library and internet browsing Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS

Update Time: 22.05.2024 11:42