Information
Code | KM044 |
Name | CHEMİSTRY OF NATURAL COMPOUNDS |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Yüksek Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
teaching structure and and methods for the synthesis of various classes of natural products
Course Content
structure and synthesis of various classes of natural products
Course Precondition
none
Resources
Hostettmann, K., Andrew Marston, MaryseHostettmann, (1997), PreparativeChromatographyTechniques: Applications in Natural Product Isolation (Second Edition), Springer.
Notes
Satyajit D. Sarker,Zahid Latif, Alexander I. Gray, (2006), Natural ProductsIsolation-secondedition (Methods in Biotechnology), HumanaPress
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | learn Terpenes and their Biological Relevance |
LO02 | learn Stereoselective Synthesis of Methylcyclopentanoid Monoterpenes |
LO03 | learns and comprehends withanaolides |
LO04 | learn Narcissus Alkaloids |
LO05 | learn DNA - Damaging Natural Products with Potential Anticancer Activity |
LO06 | comprehend techniques for separating and identifying natural compounds |
LO07 | learn and comprehend alkaloids |
LO08 | grasps biologically active natural lactones |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reaches, evaluates and interprets information by doing research in the field of chemistry. | 4 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | S/he has extensive knowledge of the techniques and methods applied in the field of chemistry. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Becomes aware of new and developing applications in the field, gains the competence to examine, learn and apply. | 2 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Designs institutional modeling and empirical research and solves the problems encountered. | |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Follows scientific developments in her/his field. | |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Plans and maintains a scientific study. | |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains the ability to adapt to new situations and solve problems. | 4 |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reaches new technology in the field. | 3 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains the ability to work independently and in teams and to take responsibility in the field. | 2 |
PLO10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follows the directions in the field, gains the ability to solve complex situations. | 3 |
PLO11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Presents the results of their studies in written and oral form. Approaches environmental problems scientifically. | |
PLO12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | It observes scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement. | 5 |
PLO13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | It produces solutions by making scientific approaches to the problems related to living spaces and conditions, and raises awareness by informing the environment. | 5 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Terpenes | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Terpenes of Biological Relevance | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | methylcyclopentanoid monoterpenes | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Stereoselective Synthesis of Methylcyclopentanoid Monoterpenes | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | alkaloids | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | chemical and biological properties of alkaloids | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Withanolides | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Mid-Term Exam | to benefit from books and internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | lactones and their properties | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Narcissus Alkaloids | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | phenylpropanoids | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Structural investigation of phenylpropanoids | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | DNA - Damaging Natural Products with Potential Anticancer Activity | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | techniques for separating natural compounds | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | techniques for identifying natural compounds | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | general topic repetition with question solutions | to benefit from books and internet | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Term Exams | to benefit from books and internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 114 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,56 | ||
ECTS | 5 ECTS |