TRKZ213 Turkish Grammar III

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 3. Semester- 2 National Credit

Information

Code TRKZ213
Name Turkish Grammar III
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 3. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. FARUK YILDIRIM
Course Instructor Prof. Dr. FARUK YILDIRIM (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

Türkçenin sözcük yapısı ve sözcük türlerini kavramak.

Course Content

Sözcük ve sözcük bilgisi çalışmaları; ad (isim), önad (sıfat), adıl (zamir), belirteç (zarf); eylem (fiil); ilgeç (edat), bağlaç, ünlem; uygulama çalışmaları.

Course Precondition

Yok.

Resources

Akerson, Fatma Erkman (2000), Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış, İstanbul: Multilingual. Aksan, Doğan (2000), Her Yönüyle Dil- Ana Çizgileriyle Dilbilim ( Üç cilt birlikte 3. baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 439. Banguoğlu, Tahsin (2000), Türkçenin Grameri (6. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 528. Bilgegil, Kaya (1984), Türkçe Dilbilgisi (3. Baskı), İstanbul: Dergâh Yayınları: 82. Demir, N. ve E. Yılmaz (2003), Türk Dili El Kitabı, İstanbul: Grafiker Yayınları. Deny, Jean (1941), Türk Dili Grameri- Osmanlı Lehçesi (Çev. Ali Ulvi Elöve) (1. Baskı), İstanbul: İstanbul Maarif Matbaası. Ediskun, Haydar (2005), Türk Dilbilgisi Sesbilgisi- Biçimbilgisi- Cümlebilgisi (10. Baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi. Muharrem Ergin (2000), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yayınları. Gencan, T. Nejat (1979), Dilbilgisi (4. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 418. Göksel, A. ve C. Kerslake (2005), Turkish A Comprehensive Gramer (1. Baskı), London. Hengirmen, Mehmet (1999), Dilbilgisi ve Dilbilim Terimleri Sözlüğü (1. Baskı), Ankara: Engin Yayınevi. Johanson, Lars (2007), Türkçe Dil İlişkilerinde Yapısal Etkenler (Çev. Nurettin Demir), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 914. Karahan, Leyla (2008), Türkçede Söz Dizimi (13. Baskı), Ankara: Akçağ Yayınları: 58. Koç, Nurettin (1990), Yeni Dilbilgisi, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Kononov, A. N. (1956), Çağdaş Türk Edebȋ Dilinin Grameri (Çev. Sabit Paylı), Moskova. Korkmaz, Zeynep (2003), Gramer Terimleri Sözlüğü (Genişletilmiş 2. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 575. Özel, S. ve N. Atabay ve İ. Kutluk (2003), Sözcük Türleri (3. Baskı), İstanbul: Papatya Yayıncılık. Özmen, Mehmet (2016). Türkçenin Sözdizimi. Adana: Karahan Yayınevi. Topaloğlu, Ahmet (1989), Dil Bilgisi Terimleri Sözlüğü (1. Baskı), İstanbul: Ötüken Yayınları: 207. Vardar, Berke (2002), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Multilingual.

Notes

Akerson, Fatma Erkman (2000), Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış, İstanbul: Multilingual. Aksan, Doğan (2000), Her Yönüyle Dil- Ana Çizgileriyle Dilbilim ( Üç cilt birlikte 3. baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 439. Banguoğlu, Tahsin (2000), Türkçenin Grameri (6. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 528. Bilgegil, Kaya (1984), Türkçe Dilbilgisi (3. Baskı), İstanbul: Dergâh Yayınları: 82. Demir, N. ve E. Yılmaz (2003), Türk Dili El Kitabı, İstanbul: Grafiker Yayınları. Deny, Jean (1941), Türk Dili Grameri- Osmanlı Lehçesi (Çev. Ali Ulvi Elöve) (1. Baskı), İstanbul: İstanbul Maarif Matbaası. Ediskun, Haydar (2005), Türk Dilbilgisi Sesbilgisi- Biçimbilgisi- Cümlebilgisi (10. Baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi. Muharrem Ergin (2000), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Yayınları. Gencan, T. Nejat (1979), Dilbilgisi (4. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 418. Göksel, A. ve C. Kerslake (2005), Turkish A Comprehensive Gramer (1. Baskı), London. Hengirmen, Mehmet (1999), Dilbilgisi ve Dilbilim Terimleri Sözlüğü (1. Baskı), Ankara: Engin Yayınevi. Johanson, Lars (2007), Türkçe Dil İlişkilerinde Yapısal Etkenler (Çev. Nurettin Demir), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 914. Karahan, Leyla (2008), Türkçede Söz Dizimi (13. Baskı), Ankara: Akçağ Yayınları: 58. Koç, Nurettin (1990), Yeni Dilbilgisi, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Kononov, A. N. (1956), Çağdaş Türk Edebȋ Dilinin Grameri (Çev. Sabit Paylı), Moskova. Korkmaz, Zeynep (2003), Gramer Terimleri Sözlüğü (Genişletilmiş 2. Baskı), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları: 575. Özel, S. ve N. Atabay ve İ. Kutluk (2003), Sözcük Türleri (3. Baskı), İstanbul: Papatya Yayıncılık. Özmen, Mehmet (2016). Türkçenin Sözdizimi. Adana: Karahan Yayınevi. Topaloğlu, Ahmet (1989), Dil Bilgisi Terimleri Sözlüğü (1. Baskı), İstanbul: Ötüken Yayınları: 207. Vardar, Berke (2002), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul:


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Dilbilgisi ve dil bilimin temel terimlerini, kavramlarını ve ilkelerini tanır.
LO02 Sözcükleri bağlam içindeki kullanımlarına göre tanırlar ve belirleyebilir.
LO03 Sözcükleri bağlam içindeki kullanımlarına göre tür, işlev, yapı bakımından analiz edebilir.
LO04 Sözcüğün yapısı ve anlamıyla ilgili dil yanlışlarını ayırt eder.
LO05 Sözcükleri türlerine göre sınıflandırır.
LO06 Sözcük türleri arasındaki ilişkileri değerlendirir.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8.
PLO06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art. 3
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving. 5
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills. 2
PLO09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively.
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques.
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any.
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can acquire self-learning ability.
PLO14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents. 2
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can improve themselves about the cultural and social aspects.
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They have the knowledge and skills required by the field of study. 3
PLO17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can apply the basic principles and general objectives of education.
PLO18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently.
PLO19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products.
PLO20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages.
PLO21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research.
PLO22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods.
PLO23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Sözcük türleri ve Sözcük grupları hakkında bilgi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Sözcük türleri ve Sözcük grupları Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 Adlar hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Adlar hakkında uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Sıfatlar hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Sıfatlar hakkında uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Zamirler hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zarflar hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Edatlar hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Bağlaçlar hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Ünlemler hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fiiller hakkında bilgi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
14 Fiiller hakkında bilgi ve uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Fiiller hakkında uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 9 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 9 9
Final Exam 1 9 9
Total Workload (Hour) 74
Total Workload / 25 (h) 2,96
ECTS 3 ECTS

Update Time: 13.05.2024 09:39