Information
Code | TRKS203 |
Name | İki Dilli Çocuklara Türkçe Öğretimi |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Semester | 3. Semester |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Course Instructor |
Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
(A Group)
(Ins. in Charge)
|
Course Goal / Objective
Yurt dışında yaşamış ya da yaşayan Türk çocuklarına ana dil eğitimlerine destek olan, iki dillilik kavramını ve bu kavramın gereklerini bilip buna uygun Türkçe öğretimi gerçekleştirebilmek.
Course Content
Yurt dışına Türk göçü, göçün etkileri, sonuçları; yurt dışındaki Türk çocukların eğitim durumları; Yurt dışında ana dili eğitiminin yasal dayanakları ve yurt dışında Türkçe ve Türk kültürü dersleri; iki dillilik, çok dillilik ve türleri; iki dillilere Türkçe öğretiminde kuram, yöntem ve teknikler; Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim programları; Türkçe ve Türk kültürü dersi için etkinlik ve materyal tasarımı
Course Precondition
Yok
Resources
Kara, Ö. T. (2021). İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi Ders Notları. Adana.
Notes
KARA, Ömer Tuğrul ve Ömer ŞIHANLIOĞLU (2021). İki Dillilik, Çok Dillilik ve Türleri (Edit: Muhammed Tunagür ve Ahmet Karabulut). İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi, Ankara: Akademisyen Yayınları, 31-54
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | İki dillilerin kültür problemleri hakkında bilgi sahibi olur ve onlara çözümler üretir. |
LO02 | İki dillilik ve çok kültürlülük kavramlarını tanımlar. |
LO03 | İki dillilerin dil problemleri hakkında bilgi sahibi olur ve onlara çözümler üretir. |
LO04 | Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkiye Türkçesi öğretiminde kullanılan metotları bilir. |
LO05 | Yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkiye Türkçesinin öğretim yöntem ve tekniklerinin nasıl uygulanacağını kavrar. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar. | |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena. | 4 |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. | 3 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8. | 5 |
PLO06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art. | |
PLO07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving. | 4 |
PLO08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills. | 2 |
PLO09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively. | 4 |
PLO10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques. | |
PLO11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management. | 5 |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any. | |
PLO13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can acquire self-learning ability. | 3 |
PLO14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents. | 4 |
PLO15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can improve themselves about the cultural and social aspects. | 4 |
PLO16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They have the knowledge and skills required by the field of study. | 2 |
PLO17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | They can apply the basic principles and general objectives of education. | 1 |
PLO18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently. | 4 |
PLO19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products. | 4 |
PLO20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages. | 4 |
PLO21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research. | 3 |
PLO22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods. | 3 |
PLO23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively. | 4 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Yurt Dışına Türk Göçü, Göçün Etkileri, Sonuçları | Ders notu (1. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yurt dışındaki Türk Çocukların Eğitim Durumları | Ders notu (2. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yurt Dışında Ana Dili Eğitiminin Yasal Dayanakları, Yurt Dışında Türkçe ve Türk Kültürü Dersleri | Ders notu (3. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | İki Dillik Kavramı ve Tanımı | Ders notu (4. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İki Dilliliğin Türleri | Ders notu (4. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çok Dillilik ve Türleri | Ders notu (5. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İki Dilli Ortamda Uygulanan Yabancı Dil Dersi Modelleri | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İki Dillilere Türkçe Öğretiminde İlke- Yöntem - Teknikler I | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İki Dillilere Türkçe Öğretiminde İlke- Yöntem - Teknikler II | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İki Dilli Türk Çocuklarının Konuştuğu Diller Arasında Derece- İşlev-Seçme-Karışma ve Ögeler | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İki Dilli Türk Çocuklarının Problemleri ve Problemlere Yönelik Çözüm Önerileri | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programları | Ders kitabı incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkçe ve Türk Kültürü Dersi İçin Etkinlik ve Materyal Tasarımı I | Ders notu (6. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkçe ve Türk Kültürü Dersi İçin Etkinlik ve Materyal Tasarımı II | Ders notu (6. Bölüm) okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 2 | 28 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 2 | 28 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 2 | 2 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 14 | 14 |
Final Exam | 1 | 28 | 28 |
Total Workload (Hour) | 100 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,00 | ||
ECTS | 4 ECTS |