EFMZ206 Educational Research Methods

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 4. Semester- 2 National Credit

Information

Code EFMZ206
Name Educational Research Methods
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 4. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN
Course Instructor
1 2
Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

Öğretmen adaylarının, öncelikle yaşama ve olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı kazandırarak, bir problemi bilimsel yöntemi kullanılarak nasıl çözmeye çalışacakları konusunda bilgi, beceri ve tutum geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Course Content

Bilim ve bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramlar, bilim tarihi ve felsefesi, Bilimin doğası, bilimsel yöntem ve bilimsel yöntem hakkındaki farklı bakış açıları, Bilimsel araştırmanın yapısı, problem, araştırmanın modeli, evren-örneklem, veri toplama ve analiz etme, verilerin sunumu yorumlanması ve raporlama

Course Precondition

Yok

Resources

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demire, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

Notes

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demire, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Bilgi ve bilim kavramlarının tarihsel süreç içerisindeki dönüşümlerini tartışır.
LO02 Bilimsel düşünme yönteminin yaşamı anlama ve sorgulamadaki yeri ve önemini açıklar.
LO03 Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıklarını açıklar.
LO04 Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma süreç ve teknikleriyle ilgili incelemeler yapar ve sunar
LO05 Araştırma için bir problem belirler, bilimsel yöntem basamaklarını kullanarak araştırma yapar.
LO06 Yaptığı araştırmanın raporunu kurallara uygun olarak yazar.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can explain the concepts and principles of Turkish sound, shape, sentence, text information and historical and contemporary Turkish dialects.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can exlain the concepts and principles of basic language skills (reading, listening, speaking and writing) and grammar.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the periods of Turkish literature and the important people, events and the phenomena.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can evaluate the developmental stages and their roles in the learning processes of primary 5-8 grade students. 2
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can use Turkish teaching program and the specific teaching strategies, methods and techniques to teach the program to Grades 5-8. 2
PLO06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can criticise and/or explain the characteristics of philosophical, literary and other works of art.
PLO07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can use the appropriate methods and techniques to help the students improve their higher thinking skills such as critical thinking, creative thinking and problem solving.
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can use the appropriate techniques and methods to help the students improve their reading, listening, speaking, smooth and aesthetic writing skills.
PLO09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can develop appropriate learning materials and use the information and communication technologies in this process effectively.
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can monitor the students´ learning processes while using the traditional methods and techniques of measurement besides the alternative measurement and evaluation methods and techniques.
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can take individual and group responsibility to solve the problems encountered related to classroom management.
PLO12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal They can assess their performance objectively and make up for the deficiencies in accordance with the judgments made if they have any.
PLO13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can acquire self-learning ability. 1
PLO14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik They can communicate effectively with students, teachers, friends, school management and parents.
PLO15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can improve themselves about the cultural and social aspects.
PLO16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They have the knowledge and skills required by the field of study.
PLO17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik They can apply the basic principles and general objectives of education.
PLO18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Empathy, active listening, the use of I language and conflict resolution skills, etc., which are the elements of effective communication. performs efficiently.
PLO19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Selects literary and instructive texts suitable for students' levels from Turkish and world literature products.
PLO20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uses information and communication technologies effectively in Turkish and foreign languages.
PLO21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Defines problems related to Turkish teaching, conceptualizes events and phenomena, examines them with scientific methods and techniques, interprets data and develops solutions based on research.
PLO22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evaluates the language acquisitions of the students in a versatile way by using different methods.
PLO23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği In practice, in individual and group work, he takes responsibility for solving complex problems and fulfills his task effectively. 4


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler Bölüm okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Araştırma süreci - sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama Bölüm okuması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Araştırmada veri toplama araçlarının genel özellikleri Bölüm okuması 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Araştırmada verilerin analizi ve değerlendirilmesi Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Araştırmada makale, tez ve veri tabanlarına erişim Bölüm okuması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Araştırma modelleri ve türleri Bölüm okuması 4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel, nitel ve karma araştırma desenleri, benzerlikler, farklılıklar Bölüm okuması 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, veri analizi Bölüm okuması 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik; Bölüm okuması 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma Bölüm okuması 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama Bölüm okuması 9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eğitimde aksiyon (eylem) araştırması Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS

Update Time: 15.05.2024 07:20