Information
Code | TDE1892 |
Name | Turkish Narration Explorations II |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Term | Spring |
Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 5 ECTS |
National Credit | 3 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Doktora Dersi |
Type | Normal |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
Course Instructor |
1 |
Course Goal / Objective
The aim of this course is to teach the development of Turkish short story; to evaluate with classical and theoretical examination methods.
Course Content
The content of this course is to teach the development of Turkish short story; to evaluate with classical and theoretical examination methods.
Course Precondition
None
Resources
Türk Dili Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü Ramazan Korkmaz- Mutlu Deveci, Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü Jale Özata Dirlikyapan, Kabuğunu Kıran Hikaye Alpay Doğan Yıldız, Hikaye İncelemeleri Ed. Necati Tonga, Yaşayan Hikayemiz
Notes
Türk Dili Dergisi Türk Öykücülüğü Özel Sayısı Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü Ramazan Korkmaz- Mutlu Deveci, Türk Edebiyatında Yeni Bir Tür Küçürek Öykü Jale Özata Dirlikyapan, Kabuğunu Kıran Hikaye Alpay Doğan Yıldız, Hikaye İncelemeleri Ed. Necati Tonga, Yaşayan Hikayemiz
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Recognizes the story as a literary genre |
LO02 | Explains the historical development of the story. |
LO03 | List the characteristics of the story genre. |
LO04 | Evaluates the development of Turkish short story by using classical methods of analysis. |
LO05 | Evaluates the development of Turkish short story by using theoratical methods of analysis. |
LO06 | Analyzes the Turkish story. |
Relation with Program Learning Outcome
Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
---|---|---|---|
PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Comprehends the historical and contemporary materials of Turkish Language and Literature with the help of scientific methods and theoretical knowledge. | 3 |
PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | List the importance of the basic concepts of Turcology. | 3 |
PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyzes language and literature materials with comparative methods. | |
PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Study on literary texts with independent or group. | 4 |
PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Reaches reference sources related to the field. | 4 |
PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the historical development process of Turkish Language and Literature. | 4 |
PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | List the theoretical foundations of the relationship between literature, language and culture. | |
PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Evaluates old and new texts. | 3 |
PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains intellectual accumulation related to the field. | 4 |
PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Supports the development of Turkology. | 4 |
PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Understands the place of Turkish Language and Literature among the world languages and literatures. | |
PLO12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gains a philological and linguistic view. | |
PLO13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uses scientific methods and philological information effectively in literary text analysis. | 3 |
PLO14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evaluates the problems related to Turcology. | 4 |
PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gains communication skills on issues related to Turkology. | 4 |
PLO16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analyzes the relationship between language, culture and literature. | |
PLO17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gains the ability to transfer the acquired knowledge and knowledge. | 3 |
PLO18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makes scientific analyzes related to the field. | 3 |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Classification content in Turkish story I | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Classification content in Turkish story II | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Forgotten storytellers | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Innovations in Turkish story I | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Innovations in Turkish story II | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Influences and İnnovations in Turkish story | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Reviews, evaluations I | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Repeating the topics described in lecture notes and sources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Turkish story of Generation 1950 | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Practice I (Analyzes texts I) | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Practice II (Analyzes texts II) | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Assessments on small stories I | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Assessments on small stories II | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Contemporary Turkish story. | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Reviews, evaluations II | Source reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Term Exams | Repeating the topics described in lecture notes and sources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | Repeating the topics described in lecture notes and sources | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 12 | 12 |
Final Exam | 1 | 18 | 18 |
Total Workload (Hour) | 114 | ||
Total Workload / 25 (h) | 4,56 | ||
ECTS | 5 ECTS |