PZR160 Office Softwares- II

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 2. Semester- 2 National Credit

Information

Code PZR160
Name Office Softwares- II
Term 2024-2025 Academic Year
Semester 2. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Ön Lisans Dersi
Type Normal
Label FE Field Education Courses E Elective
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Öğr. Gör. SADIK EREN
Course Instructor Öğr. Gör. SADIK EREN (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

In this course, it is aimed for learning of the students about spreadsheet program, formulas, creating graphics.

Course Content

Creating tables, drawing graphics, formulas, doing calculations with MS Excel program.

Course Precondition

No prerequisites.

Resources

Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, İstanbul 2010.

Notes

https://odtuzem.metu.edu.tr/tr/system/files/excel2010_baslangic.pdf


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Using Excel ofice program on issues related to the profession.
LO02 Can create documents about his / her field using Excell office program formulas.
LO03 Can format Excel pages as desired.
LO04 Can create and format tables with Excell office program.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It refers to basic theoretical knowledge supported by current information in the field of marketing.
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal It refers to the basic level theoretical and practical knowledge acquired in the field of marketing.
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Discusses any marketing problem at a basic level, using the knowledge and skills acquired in the field of marketing.
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Compares basic level studies on marketing in terms of their similarities and differences. 1
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Explains the cause/effect of problems encountered in marketing-related applications.
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı They can criticize the basic knowledge and skills acquired in marketing, have the ability to identify their deficiencies and meet these deficiencies.
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gains lifelong learning awareness. 1
PLO08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği He/she can carry out activities for the development of the personnel he/she is responsible for.
PLO09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği He/she can convey his/her thoughts through written, verbal and visual communication at the level of basic knowledge and skills on marketing-related issues. 3
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği He/she can share his/her thoughts on marketing-related issues and solutions to problems with experts and non-experts.
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Obtains a basic level of foreign language knowledge to monitor information in the field of marketing and communicate with colleagues and non-nationals.
PLO12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği With the basic computer use required by the marketing field, internet technologies can use office software at a basic level. 4
PLO13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting any data in the field of marketing, applying it and announcing the results.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Running the Excel Program Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 The use of menus and toolbars Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Formatting cells 1 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Formatting cells 2 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Cell, Row, Column Properties Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Cell, Row, Column and Page Selection, Cut, Copy, Addition Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 The use of a formula or function Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Filtering data and Use of data base 1 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Filtering data and Use of data base 2 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Add graphics and formatting Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Adding Graphics and Applications of the formula Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Formula Applications Creating Graphic and Database Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Formula and Function Applications 1 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Formula and Function Applications 2 Lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 6 6
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 78
Total Workload / 25 (h) 3,12
ECTS 3 ECTS

Update Time: 18.02.2025 05:44