RTST708 Media Analyses

6 ECTS - 3-0 Duration (T+A)- . Semester- 3 National Credit

Information

Code RTST708
Name Media Analyses
Term 2024-2025 Academic Year
Semester . Semester
Duration (T+A) 3-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 6 ECTS
National Credit 3 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Yüksek Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator


Course Goal / Objective

The aim of this course is to provide students with the ability to analyze the texts-contents produced in the media environment from a cultural and critical perspective.

Course Content

Discussion and analysis of media contents

Course Precondition

none

Resources

Berger, A.A. (2005). Media Analysis Techniques. California: Sage. Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage

Notes

Barthes, R. (1991). Mythologies. New York: The Noonday Press. Berger, A.A. (1998). Media Research Techniques. California: Sage


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Defines media contents.
LO02 Categorizes media contents.
LO03 Analyzes media contents from a cultural and critical perspective.
LO04 It establishes a link between the media and society.
LO05 Performs media analysis at scientific research level.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates have the knowledge of thinking in different fields of social sciences and adapting them into their own specialized applications and research. 3
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates use research methods and techniques applied in the field of radio, television and cinema, has theoretical and practical knowledge. 4
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates have knowledge of art, aesthetics, law and general culture related to the field. 3
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates can comprehend the connections of radio, television and cinema with society and culture. 3
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Graduates are able to question the relationality between radio, television and cinema, technology and society and to comprehend the changing scientific dynamics of the field. 5
PLO06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Graduates are able to develop connections between art, aesthetics, law and general culture knowledge related to the field.
PLO07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Graduates acquire critical thinking and interpretation skills in the field of radio, television and cinema. 5
PLO08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Graduates are able to lead in environments that require solving problems related to the field; organizes personal, institutional and team work. 5
PLO09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Graduates are able to convey current developments and projects carried out in the field with appropriate communication tools.
PLO10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Graduates can establish the relationship between artistic, social, economic and political developments and the field of radio, television and cinema. 5
PLO11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Graduates use the specialized knowledge and problem solving skills acquired in the field in interdisciplinary studies.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Presentation reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Semiotic Saussure. De F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri. (Çev: Berke Vardar).İstanbul: Multilingual Yayınları. sf 70-80 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Semiotic analysis A. A. Berger (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 11-39 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Semiotic and cultural criticsm Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 81- 107 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Meaning Barthes, R., (2009). Göstergebilimsel serüven. çev. Rifat, M., & Rifat, S. Yapı Kredi Yayınları. sf 153-163 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Marxist Analysis Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 42-65 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Marx and cultural criticsm Berger, Arthur A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 51- 81 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Mid-Term Exam - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 psychological analysis Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, sf. 67-90 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Critical view of the media Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 111-140 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 sociological analysis reading Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 sociological theory and cultural criticism Berger, Arthut A. (2012). Kültür Eleştirisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık, sf. 141-170 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Content analysis Gökçe, O. (1995). İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, İletişim Fakültesi Yayın No: 1. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Media analytics Berger, Arthur A. (1993) Kitle İletişiminde Çözümleme Yöntemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları sf.111-132 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Media analytics. Nick Stevenson (2008) Medya Kültürleri, Ütopya Yayınevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Media analytics.. reading. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final Exam reading Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 5 70
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 15 15
Final Exam 1 30 30
Total Workload (Hour) 157
Total Workload / 25 (h) 6,28
ECTS 6 ECTS

Update Time: 13.05.2024 10:05